A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
A karácsonyi vásárlási trendekben fordulat, hogy idén körülbelül 10 százalékkal kevesebben terveznek webshopból vagy szaküzletből ajándékot venni, mint tavaly. Idén is nyolctizedünk készül ajándékozni, átlagosan 38 ezer forint elköltött összeggel tervezünk és főként plázákból, hipermarketekből szerezzük be a már klasszikusnak mondható kozmetikum, ruha, könyv, élelmiszer vagy játék kategóriák valamelyikét. Hozzáállásunk a karácsonyhoz alapvetően pozitív, habár számos frusztrációink akad az ünnepek tájékán. Hajlamosak vagyunk túlhajszolni magunkat (28%), illetve sokan azt érzik, hogy elvárás ilyenkor a jókedv (34%). De azért a többség (54%) inkább örömtelinek éli meg és számukra a feltöltődésről (50%) szólnak az ünnepek. A karácsonyt nem kifejezetten szerető, "grincsek" aránya a lakosságban 16 százalék - derül ki a egy friss kutatásából.
Az ünnepi készülődés egyik fő eleme az ajándékvásárlás, idén is a 18-69 éves lakosság nyolctizede fog ajándékot vagy ahhoz szükséges alapanyagokat vásárolni. Saját kezűleg továbbra is a magyarok ötöde tervez ajándékot készíteni.
Az ajándékok beszerzésének elsődleges helyszíne idén is a pláza (60%), ezt követi a hiper- és szupermarket (57%). Az eddigi folyamatosan növekedő tendenciával szemben viszont, most kevesebben tervezik magyar vagy külföldi webshopokból (56% vs. 64%) és szaküzletekből (40% vs. 49%) beszerezni a fa alá valót.
amit aktuális havi jövedelemből (59%) és megtakarításból is (51%) fedezünk - derül ki a Cofidis felméréséből. Ennél többet, 50-100 ezer forint közötti összeggel csupán 13 százalékunk tervez és elenyésző (6%) azok száma, akik 100 ezer forint felett költekeznek. Hitelből kevesen, a magyarok 5 százaléka vásárolja meg az ünnepi ajándékokat. Idén továbbra is sokan (40%) terveztek a fekete péntekkel, jellemzően előre gondolkodva és karácsonyi ajándékokat is vásárolva (85%).
A megszokott termékkategóriák hódítanak 2019-ben is, csupán kisebb sorrendbeli változások történtek az idén. Kedvenc ajándékaink még mindig a kozmetikum (46%) - ruha (42%) - könyv (41%) - élelmiszer (37%) - játék (36%) ötösfogatból kerülnek majd ki. A drágább ajándékok, mint például az ékszerek vagy a wellness-, utazás- vagy belépőjegyek kevesebb, mint ötödünk kosarába kerülnek majd.
Karácsonyi örömünnep némi melankóliával fűszerezve
A 18-69 évesek nagyjából fele az ünnepi készülődést inkább örömnek, semmint tehernek éli meg (54%). Maga a karácsony pedig alapvetően a pihenésről, feltöltődésről szól (50%), és ekkor igyekeznek a teendőket, ügyintézéseket a minimumra szorítani (49%).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ugyanakkor sokunknak nem ismeretlenek a karácsonnyal együtt járó nehézségek sem. Frusztrációink mögött a túlterheltség és a saját magukkal szemben támasztott túl nagy elvárások állnak. A válaszadók több mint negyede (28%) túlhajszoltnak érzi magát az ünnepek alatt, ötödük (20%) megoldhatatlan feladatnak látja az előkészületeket, illetve rendszeresen túlszaladnak az anyagi lehetőségeiken (21%). Harmaduk (34%) pedig olyan elvárást tapasztal, hogy jól kell magát éreznie ilyenkor, ami azonban nem mindig sikerül. Tízből négy embert (39%) bánt, ha nem tud mindenkire annyi időt szánni az ünnepek alatt, amennyit szeretne.
Az összejöveteleket a megkérdezettek negyede sokszor fárasztónak tartja. A karácsony kapcsán felmerülő terhek a nők vállát jobban nyomják, és túlhajszoltabbnak is érzik magukat, mint a férfiak. Mégis összességében a nőkre jellemzőbb, hogy az ünnepeket örömnek és nem tehernek élik meg. De a mérleg összességében pozitív: a magyarok hattizede szereti a karácsonyt, és csak 16 százaléka nem, negyedük pedig a kettő között van. A karácsonyhoz fűződő viszonyt leginkább az határozza meg, hogy mennyire tudjuk örömként megélni az ünnepi készülődést és az, hogy olyanokkal töltjük, akikkel szeretünk együtt lenni és jól tudjuk magunkat érezni. Szerencsére kevesen vannak, akik egyedül töltik az ünnepeket (11%), köztük sokkal nagyobb arányban vannak a karácsonyt nem kedvelők.
Kik és miért utaznak külföldre az ünnepek alatt?
Közel kétharmadunk tartja elképzelhetőnek, hogy karácsonykor elutazzon. Viszont a karácsonypártiak és a "grincsek" is más-más motivációból. A napfényen, a melegen és az utazás örömén túl, a második tábor nem meglepő módon elsősorban menekülőútként tekint az utazásra, hogy megússza a karácsony körüli felhajtást (71% vs. 16%), illetve sokuknak jó mentség lenne a családi összejövetelekről való kimaradásra is (48% vs. 12%). A nem kedvelők körében többen vannak azok, akik karácsonykor egyébként is el szoktak utazni (18% vs. 8%), illetve sokkal inkább látják a pihenés, feltöltődés lehetőségét is (68% vs. 47%), mint azok, akik szeretik a karácsonyt.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó
- Visszalép Vitézy Dávid javára Brenner Koloman
- Szijjártó Péter: a BAT 60 milliárd forintos beruházása 450 új munkahelyet teremt
- Hatnapos munkahét vár a Samsung vezetőire
- Saját választási törvényt fogadott el a boszniai Szerb Köztársaság
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök