Az élelmiszerbolti vásárlás során elkerülendő leggyakoribb illetlenségek közé tartozik a bevásárlókocsik parkolóban hagyása,
Több százezer magyar néz a pohár fenekére naponta, rengetegen egy hetet sem bírnának alkohol nélkül, ráadásul az is kiderült minél iskolázottabb valaki, annál többet iszik - írja az Európai Bizottság kutatása alapján a hvg.hu
17 uniós országban végzett felmérést az alkoholfogyasztási szokásokról az Európai Bizottság, e szerint a megkérdezettek 42 százaléka állította azt, hogy minden héten iszik. Ha a férfiakat nézzük, még elkeserítőbb az arány, 57 százalékuk néz hetente a pohár fenekére, szemben a nők 29 százalékával.
A kutatás kitért arra is, hogy kik azok, akik naponta isznak, eszerint az európai férfiak 7 százaléka, a nőknek pedig 2 százaléka nyilatkozott úgy, hogy minden nap a pohár fenekére néz. Magyarország ilyen szempontból átlagosnak számít, hiszen a felmérés szerint nálunk a 18 év felettiek négy százaléka iszik naponta. Ez a portál számításai szerint kb. 200 ezer embert érint.
A tanulmány ezen felül megállapította azt is, hogy nem feltétlenül igaz az, hogy az alacsonyabb iskolai végzettségűek többet isznak, sőt bizonyos csoportokban minél magasabb valakinek a társadalmi státusza, annál gyakrabban fogyaszt alkoholt. Ilyen például a heti ivás: míg erről a szegényebb társadalmi rétegek 37 százaléka számolt be, a középosztály tagjainak 42 százaléka fogyaszt alkoholt hetente, ugyanez az arány pedig 47 százalékra ugrik, ha a felsőbb osztályokat vizsgáljuk.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza