12 °C Budapest

Csak ígérget az IKEA: 3 hónapja várja egy vevő, hogy összerakják milliós konyháját

2018. szeptember 20. 11:08

Egy Budapesten élő külföldi állampolgár fordult a Pénzcentrumhoz egy IKEA-val kapcsolatos panaszával. Június 17-én vásárolt az Örs vezér téri IKEA-áruházban egy közel egymillió forintos konyhát, amely mellé házhozszállítást és összeszerelést is rendelt. Az áruház mégsem volt képes három hónap alatt befejezni az összeszerelést. Az eredeti csomagban nem küldtek elegendő alkatrészt az összeszereléshez, a későbbiekben pedig volt, hogy pótlásként rossz alkatrészeket küldtek. Ezen túl pedig azt is nehezményezi, hogy nem megy flottul az áruházzal való kapcsolattartás sem, kártérítési igényéről pedig csak azután döntött az áruház, hogy a héten megkapták kérdéseinket az ügyben.

Június 17-én vásárolt az Örs vezér téri IKEA-áruházban egy több mint 900 ezer forintba kerülő konyhát egy Budapesten élő külföldi állampolgár. A házhozszállításért és az összeszerelésért további 100 ezer forint körüli összeget fizetett, ám az összeszerelést a mai napig nem sikerült abszolválnia az IKEA-nak.

Június 23-án szállították ki a konyhámat a belvárosi lakásomba, július 2-án pedig kijöttek összerakni. Az összeszerelés közben derült ki, hogy a csomagban nincs meg minden alkatrész. A szerelők felajánlották, hogy amennyiben az IKEA aznap kiküldi a hiányzó alkatrészeket, akkor a helyszínen megvárják azokat, ám miután felvettem a kapcsolatot az áruházzal, kiderült, hogy erre nincs lehetőség

- kezdett bele történetének elmesélésébe K., egy Budapesten élő külföldi állampolgár, akinek nevét kérésére megváltoztattuk. Azért fordult a Pénzcentrum szerkesztőségéhez, mert konyhájának összeszerelését azóta sem fejezte be a svéd áruház, és frusztrálónak tartja a helyzetet.

Emailekre és telefonhívásokra nem, vagy csak nagy nehezen válaszolnak

- panaszolta szerkesztőségünknek. Miután első próbálkozásra július 2-án nem sikerült a konyha összeszerelése, néhány hetet követően 

az IKEA küldött hozzá egy minőségellenőrt, aki megállapította, hogy a konyha valóban nincs összeszerelve.

Ezen túl az ellenőr megkérdezte a pórul járt ügyfelet, hogy mekkora kártérítésre tart igényt. K. 60 ezer forintot jelölt meg, amely szerinte arányos volt a konyha közel egymilliós vételárával, a százezres kiszállítási és összeszerelési költségekkel, valamint azzal, hogy akkor már hetek óta ott volt a konyha a lakásában, de az összeszerelést nem tudták befejezni. Amikor K. hétfőn a Pénzcentrumhoz fordult ügyével kapcsolatban, elmondta, hogy a kártérítésről és annak mértékéről még nem döntött az IKEA. Időközben viszont,

azt követően, hogy lapunk megkereste az áruházat az üggyel kapcsolatos kérdéseinkkel, meghozták a döntést, amely szerint K. 67 ezer forint kártérítést fog kapni, amely 7 ezer forinttal magasabb, mint amit eredetileg kért.

De térjünk vissza a minőségellenőrzést követő időszakra, azaz augusztusra. K. elmondása szerint ebben a hónapban két érdemi lépés történt az ügyében.

  • Volt egy pillanat, amikor az IKEA 1500 forint pórbefizetésre kötelezte volna. 

Ennek a jogalapját nem értette pontosan, de nem vitatkozott az áruházzal, azt viszont nem tudta elfogadni, hogy újra ki kelljen mennie a belvárosból az Örs vezér térre, hogy azt kifizethesse (ahogy ezt az áruház eredetileg kérte). Amikor azonban az IKEA banki adatait kérte olyan formátumban, hogy külföldi bankszámláról is elutalhassa az 1500 forintot, azt nem kapta meg, csak a belföldi formátumot. Ennek a részügynek a furcsasága, hogy egy idő után ez a kérés elhalt, az 1500 forintot pedig nem kellett kifizetnie.

  • A másik augusztusi esemény K. elmondása szerint az volt, hogy arról tájékoztatták az áruházban, ahol vette a konyhabútort, hogy a hiányzó alkatrészeket csak egy másik IKEA-ból lehet beszerezni, így az több hetet fog igénybe venni.

A saga szeptember 5-én folytatódott, amikor is az IKEA kiszállított egy csomagot, melyről K. azt hitte, hogy az a hat hiányzó alkatrészt tartalmazza, de nem így lett. Ehelyett megkapott 3 hiányzó alkatrészt és 1 hibás alkatrészt, két alkatrész (a hibással együtt három) pedig továbbra is hiányzott a konyhához.

Hasonló problémád van? Nem jutsz dűlőre egy nagyvállalattal folytatott vitádban, pedig meg vagy róla győződve, hogy igazad van? Elvesztél a telefonos menürendszerek labirintusában?

Fordulj bizalommal a Pénzcentrumhoz a penzcentrum@penzcentrum.hu email címen, és a te ügyedet is megpróbáljuk felgöngyölíteni.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A nyilvánosság a te ügyedet is segítheti, ráadásul tapasztalatod megosztásával másoknak is segíthetsz a tájékozódásban.

Mikor ezzel szembesült, újfent felhívta az IKEA ügyfélszolgálatát, ahol közölték vele, hogy ki kéne mennie újra az áruházba, hogy ott odaadják neki a hiányzó alkatrészeket, ezt viszont szintén nem tudta elfogadni megoldásként, hisz már fizetett 100 ezer forintot a kiszállításért és az összeszerelésért. Hétfőig, amikor ügyével a Pénzcentrumhoz fordult, a legfrissebb történés K. történetében az volt, hogy múlt héten az IKEA-tól ígéretet kapott arra, hogy múlt szombaton felhívják telefonon, hogy tájékoztassák az ügye állásáról, ám ez nem történt meg.

Bármikor beszélek velük, úgy érzem, hogy az ügyemnek nincs igazi gazdája, mindenki csak egy-egy részfolyamatért felelős

- osztotta meg tapasztalatait K. lapunkkal, és azt is hozzátette, nem tartja normálisnak, hogy már 3-4 napot kellett otthon maradnia, hogy várjon a házhozszállításra, a szerelőkre és a minőségellenőrre, ám még mindig nem rendelkezik egy teljesen működőképes konyhával.

Természetesen megkerestük az IKEA-t is az üggyel kapcsolatban. Az áruház először is

sajnálatát fejezte ki a történtekkel kapcsolatban, és elismerték, hogy az adott "panasz kezelése és megoldása az ideálisnál több időt vett igénybe".

Nagyvállalatoktól valamennyire szokatlanul, önkritikusan azt is leírták, hogy tisztában vannak azzal, hogy a szolgáltatásaik kapcsán felmerülnek problémák, de elmondásuk szerint azon dolgoznak, hogy a vásárlók elvárásainak megfeleljenek. A konkrét eset kapcsán elmondták, hogy a kártérítési igény időközben jóváhagyásra került, az utolsó szállítási időpontot illetően pedig az egyeztetések zajlanak az ügyfelükkel. Ezeket az információkat K. is megerősítette, a remélhetőleg végső szállítás a jövő héten fog megtörténni.

Mivel K. sokat panaszkodott a cég ügyfélszolgálatára is, annak felépítéséről és üzleti folyamatairól is megkérdeztük az IKEA-t. Sajtóválaszuk szerint a vevőkapcsolati osztályuk telefonos munkatársai naponta reggel 9 és este 9 között érhetők el a központi telefonszámon. Tapasztalatuk szerint a reggeli-délelőtti órákban kapják a hívásokat magasabb számban, akkor előfordulhat megnövekedett várakozási idő, míg délután egy és öt óra között tudnak a vásárlók leggyorsabban egyeztetni telefonon a munkatársaikkal.

Mindemellett új telefonos menürendszert vezetnek be szeptember 26-tól, mivel a vásárlók visszajelzései alapján az eddigi rendszerben olykor félrevezető vagy nem egyértelmű menüpontokból választhattak a vásárlók,

így előfordult, hogy nem olyan kollégához kapcsolták őket, aki releváns segítséget tudott volna nyújtani számukra, ezzel is feleslegesen meghosszabbítva a megoldásra fordított időt. Az IKEA munkatársai azt is megírták a Pénzcentrumnak küldött válaszukban, hogy az új katalógus bevezetése és a megnövekedett online rendelések miatt az elmúlt időszakban jelentősen nőtt a vásárlói megkeresések száma, ám erre készültek is, hisz már a nyár folyamán bővítették vevőkapcsolati osztályukat és továbbra is keresnek új munkatársakat erre a területre.

NEKED AJÁNLJUK
Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 16. kedd
Csongor
16. hét
Április 16.
A hang világnapja
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem