A kutatás alapján felállított produktivitás-index számszerűen is megmutatja, mennyire dolgoznak hatékonyan a magyar fehérgallérosok.
Gyér érdeklődés mutatkozik a magyar méz iránt a külföldi vevők körében, így a felvásárlás gyakorlatilag szünetel - nyilatkozta Fazekas Gyula, a Magyar Mézkereskedők és Mézcsomagolók Egyesületének elnöke a Világgazdaságnak.
A lap pénteki számában megjelent cikkben Fazekas Gyula elmondta, a piac telítődése már november közepén érezhető volt, a nyugat-európai vevők "maguk előtt tolják" a megvásárolt árut. Többen közülük jelezték, hogy nem vásárolnak már mézet a következő szezonig - tette hozzá.
Közölte, az aktuális piaci helyzet egyik fő oka a vegyes méz esetében, hogy az ukrán áru a magyarhoz képest alacsony áron érkezik az Európai Unióba, ezért gyakorlatilag lehetetlenné válik a magyar vegyes méz külpiaci értékesítése.
Bross Péter, az Országos Magyar Méhészeti Egyesület elnöke a lapnak elmondta, hogy euróban számolva az elmúlt tíz évben 35-40 százalékkal csökkent a méz felvásárlási ára. A felvásárlás pedig szakaszossá vált: a méhészek néhány éve még bármikor el tudták adni a terméküket, mára viszont hosszabb időszakokra is leáll a piac, jelenleg például a legnagyobb magyarországi felvásárlók egyike sem vesz mézet.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml