Mivel egyre többen ajándékoznak játékot gyerekeknek húsvét alkalmából, az eMAG-nál idén fellendült ezek forgalma.
Idén az extrém időjárás miatt kevesebb termést takaríthattak be a gazdálkodók a magyar vörös- és fokhagymából, a visszaesés ugyanakkor nemcsak Magyarországra, hanem a jelentősebb európai hagymatermelő országokra is jellemző volt - írja a Magyar Idők.
Vöröshagymából itthon átlagosan 65-70 ezer tonna terem, fokhagymából pedig évente 6-8 ezer tonna. Ezzel szeptember elejétől január-februárig kielégíti a hazai igényeket az itthon megtermelt vöröshagyma és fokhagyma.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) tájékoztatása szerint az utóbbi időben enyhén csökkent a vöröshagyma termőterülete, idén közel 1500 hektáron foglalkoztak vele a gazdálkodók. A fokhagyma termőterülete viszont kissé nőtt, idén elérte az 1100 hektárt. A fő vöröshagyma-termőterületek Békés, Csongrád, Bács-Kiskun és Jász-Nagykun-Szolnok megyében, illetve Hajdú-Bihar, Pest és Győr-Moson-Sopron megyében találhatók, míg a legtöbb fokhagymát Csongrád megyében termesztik.
Ma már a vásárlók a vöröshagymát egész évben friss termékként fogyasztják, ezért jelentős az import mennyisége is. Évente közel húszezer tonnát importálnak a termékből, ami leginkább Németországból, Hollandiából, Ausztriából és Szlovákiából származik. A fokhagymaimport elsősorban holland és német kereskedőkön keresztül érkező kínai áru, évente 1000-1400 tonnát tesz ki.
Az éves vöröshagyma-fogyasztásunk egy főre vetítve 8-9, a fokhagyma esetében 0,8-0,9 kilogrammra tehető. A hagymaexport nem jelentős, vöröshagymából mindössze 1-2 ezer tonna kerül külföldre, főként a környező országokba, így Romániába és Szerbiába szállítanak a termelők. Fokhagymából 600-800 tonna az export, ami jellemzően szintén a szomszédos országokba irányul.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 11 százalékkal kevesebben születtek, mint egy éve ilyenkor, de nőtt a házasodási kedv
- Mutatjuk, hogyan alakul a tojás ára a húsvéti időszakban
- A szélvihar áll nyerésre a balatoni vonatokkal szemben
- Baj van a Google térképes keresőjével, az is kiderült, miért
- A Papp László Budapest Sportarénában lehet majd pacsizni Szoboszlaival
- Letartóztattak egy borsodi polgármestert