A fenntartható ásványvízfogyasztás iránt egyre növekszik a kereslet Magyarországon.
A koronavírus berobbanásának évében némiképp könnyebb helyzetben voltak az online értékesítésben már járatos vállalkozások, de a gazdasági lejtmenet még így is sokaknál hozta el jobb esetben csak a működés kényszerű szüneteltetést, rosszabb felállásban viszont a roló végleges lehúzását. A mélyrepülés még a karantén ideje alatt felértékelődött olvasásélmény dacára sem kerülte el a könyvkiadókat, hiába nem kell már könyvesboltba menni ahhoz, hogy egy újabb kötet landoljon a könyvespolcunkon. A HelloVidék több vidéki kiadót is megkeresett, hogy megtudja, a nyüzsgő fővároshoz képest őket mennyire sújtották a járványhelyzettel járó trendváltozások.
Mielőtt azonban górcső alá vennénk a vidéki kiadók helyzetét, két felmérés rövid ismertetésével alapozzuk meg a hazai könyvpiaci helyzetet! A TÁRKI 2020 nyarán készített kutatásában a magyar lakossági olvasási és könyvvásárlási szokásait térképezte fel, amely a következő eredményeket hozta. A felnőtt népesség 58%-a soha vagy szinte soha, 25%-a évente néhány alkalommal, 9%-a legalább fél-, 7%-a pedig legalább negyedévente vesz valamilyen könyvet, míg csupán 1%-uk az, aki havi rendszerességgel gazdagítja kézzel fogható vagy digitális házi könyvtárát. A költési szokások erősen szórnak:
A költési kedv a települések lélekszámának apadásával párhuzamosan csökken, így legkevesebbet a kistelepüléseken élők, legtöbbet pedig a budapestiek áldoznak a könyvek oltárán. A könyvkedvelők körében még mindig a nyomtatott példányok viszik a prímet, szemben az e-könyvekkel és a hangoskönyvekkel. Az elmúlt egy évben a teljes népesség 34%-a vásárolt kézbe vehető példányt, 2%-uk digitálist, míg csekély 1% audio formátumú könyvet. A műfajt tekintve pedig még mindig a szépirodalom és a szórakoztató irodalom a legnépszerűbbek.
De aztán jött a Covid...
Ha érdekel, hogy mindez mit okozott a nyomtatott könyvek piacán, illetve hogy milyen volt a könyvpiac vidéki kiadók szemével 2020-ban, akkor olvasd el a HelloVidék teljes cikkét a témában!
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Három banknál válik elérhetővé az új otthonfelújítási támogatás
- Új, "akciós" jegytípus jelenik meg a BudapestGO-ban
- Az infláció szemmel látható emelésével "vádolja" a kormány az üzemanyagárakat
- Nagy durranás: régóta várt amerikai szuperfegyvert kaphatnak az ukránok
- Új világ jön itthon a kriptopiacon, már rengeteg ember érintett
- Itt a vége: elfogadta a brit parlament az illegális migráció sarokkövének számító törvényt