A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
A magyar háztartások átlagosan majdnem kétszer annyit fordítanak összes kiadásukból alkohol tartalmú italokra, mint az EU-s átlag. Ezzel a régióban abszolút elsők vagyunk, míg EU-s szinten a 6. helyen állunk. Ez azt is jelenti, hogy alkoholra nálunk többet csak a Balti országok lakói, a lengyelek és a csehek költenek piára.
2017-ben az Európai Unióban lévő háztartások az összes fogyasztási kiadásuk 1,6 százalékát fordították alkohol tartalmú italokra - derült ki az Eurostat friss jelentéséből. Ez összesen 130 milliárd eurós kiadás, ami az EU teljes GDP-nek a 0,9 százalékát teszi ki. Mindez azt is jelenti, hogy ha egy átlagos EU-s állampolgárra vetítjük a számokat, akkor egy főre 300 eurónyi (mai árfolyamon több mint 96 ezer forint) pia jutott egy évben. És ebben ráadásul nincs is benne az éttermekben, szállodákban vásárolt alkohol mennyisége.
A grafikonon jól látszik, hogy az EU-t magasan a balti államok vezetik, ha alkoholra költésről van szó. Az első helyezett Észtországban például egy átlagos háztartás összes kiadásának 5,2 százaléka megy alkoholos italokra, míg Lettországban 4.9, Litvániában pedig 4 százalék ez az arány. Magyarország az összesített lista 6. helyén áll, ami azt jelenti, hogy egy átlagos magyar háztartás kiadásainak 3 százalékát az alkohol teszi ki.
Az adatokból az is kiolvasható, hogy közvetlen szomszédjaink közül sehol nem szánnak annyit alkoholra, mint Magyarországon. Romániában például egy átlagos háztartás kiadásainak 2,7, Szlovákiában pedig 2,5 százalékát szánja alkoholra. Ausztriában azonban ez az arány már csak 1,4 százalék.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani