Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
A feldolgozott élelmiszerek árindexének alakulásával magyarázza a jegybank, hogy októberben egyaránt 0,1 százalékponttal emelkedett az infláció és a maginfláció az előző hónaphoz képest.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken kiadott jelentése szerint októberben a fogyasztói árak átlagosan 2,9 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel azelőtt, a maginfláció 4,0 százalékra emelkedett. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) által számolt és a tartósabb inflációs tendenciákat megragadni hivatott mutatók közül az indirekt adóktól szűrt maginfláció 0,3 százalékponttal 3,7 százalékra, a keresletérzékeny termékek inflációja 0,2 százalékponttal 3,3 százalékosra emelkedett, míg a ritkán változó árú termékek inflációja 0,1 százalékponttal 3,3 százalékosra lassult.
Az októberi inflációs adatokat értékelve a jegybank úgy ítélte meg, hogy a költségváltozásokra érzékenyebb termékek, mint az élelmiszerek és üzemanyagok szerepe az infláció emelkedésében enyhén emelkedett az előző hónaphoz képest. Elemzésében a jegybank rámutatott: a feldolgozott élelmiszerek - szezonálisan igazított és adószűrt - árai emelkedtek októberben, amit elsősorban a tej és tejtermékek áremelkedése magyarázott. A feldolgozatlan élelmiszerek - szezonálisan igazított és adószűrt - árai szintén emelkedtek az előző hónaphoz képest, amihez pedig főként a sertéshús és a friss gyümölcsök árainak növekedése járult hozzá.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen
- Rendszerüzenet érkezett Orbán Viktortól
- Robbanás és tűz okozta egy ember halálát Lágymányoson
- „Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről