Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Rengetegen rendelnek interneten fenyőfát karácsonyra még annak ellenére is, hogy a házhozszállítás jóval drágább, mintha maguk mennének el a faárushoz. Ugyanakkor egyelőre kevesen választják a földlabdás, "újtahasználható" fenyőket.
Évről évre nagyjából 20 százalékkal bővül a karácsonyfát először online megrendelők száma - mondta a Világgazdaságnak Szilágyi Gergely, a Karácsonyfa webshop szóvivője. A Zöldfalkert Kft.-hez tartozó társaság hat évvel ezelőtt indította el szolgáltatását, amelynek lényege, hogy nemcsak a fát lehet interneten kiválasztani, hanem házhoz is szállítják és szakszerűen felállítják.
A lehetőség egyelőre Budapesten és vonzáskörzetében elérhető: errefelé százas nagyságrendben értékesítenek így fenyőfákat. Leginkább cégek, közületek és irodaházak vásárolnak így, de az elmúlt időszakban a családi vásárlások is megugrottak. Szilágyi kifejtette: kizárólag első osztályú, kézzel válogatott, dán és norvég importból származó Nordmann-fenyőt kínálnak. Az euró-forint árfolyam változása következtében idén tízszázalékos drágulás ment végbe tavalyhoz képest.
Az online fenyőfapiac Magyarországon néhány szereplős, és leginkább prémiumszolgáltatásként jelenik meg. Ennek megfelelően a hagyományos vágott karácsonyfákhoz képest jóval drágább a díjszabás: az árak húszezer forintnál kezdődnek. A vidéki nagyvárosokban ugyan mutatkozik kereslet a házhoz szállításra, de rövid távon nincs realitása egy országos hálózat kiépítésének.
Az Oázis Kertészet Kft. csaknem húsz éve kínál kölcsönzésre fenyőfákat, mára minden tizedik karácsonyfát, összesen nagyjából kétezer darabot ebben a konstrukcióban értékesítenek - erről Boross Dávid ügyvezető igazgató beszélt a lapnak. Vásárláskor a teljes díjat fizeti ki az ügyfél, de ha január első hetében visszaviszi a fát, akkor a vételár fele levásárolható. Az ár ebben az esetbenközel kétszerese a vágott fenyőének: a földlabdás fa métere 8-10 ezer forintról indul.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Fontos frissítés érkezik most a Samsung telefonokra
- Vigyázat, baleset esetén már nemcsak a bírság és a jogosítvány elvesztése fenyeget
- Húsvétkor változik a hétvégi kamionstop
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát