Alapjaiban változik meg a sertéshús-értékesítés: ez minden magyar vásárlót érint

2020. január 12. 12:33

Január 15-től minden 200 négyzetméternél nagyobb, húspulttal rendelkező hazai boltban kis zászlócskával kell jelezni a nem előrecsomagolt disznóhús származási helyét. De csak a disznóét, a többi állatét nem. 200 négyzetméter alatt csak szövegesen kell kiírni a származási helyet.

Január 15-től minden 200 négyzetméternél nagyobb, húspulttal rendelkező hazai boltban kis zászlócskával kell jelezni a nem előrecsomagolt disznóhús származási helyét. Ennek célja feltehetőleg a magyar sertésfogyasztás néminemű felpörgetése, valamint a bizalom kiépítése, csakhogy a G7 cikke szerint a Sparnál elmondták, 

más jogszabályok miatt eleve az a helyzet hogy egy adott bolt pultjában egyfajta tőkehúsból egyidőben csak egyfélét szabad árulni.

Azaz a lap szerint nincs olyan versenyhelyzet, amikor a "vevő például választhat, hogy szlovák vagy magyar karajt vesz." Az egyetlen elképzelhető előnye ebben az értelemben az lenne a jelölőzászlóknak, hogy ha a vásárló mondjuk egy román zászlós karajt lát a pultban, akkor ahelyett inkább a magyar combot választja. Hát majd kiderül... 

Az azonban biztos, hogy január 3. hetétől a nagyobb boltokban már zászlós jelöléssel is láthatjuk, honnan származik az a disznó, amit megvásárolunk, és ha ez nem magyar, még mindig dönthetünk amellett, hogy megvesszük, de amellett is, hogy keresünk máshol, magyar disznót!

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm