A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Magyarországon is évtizedes hagyománya van a különféle pontgyűjtő kártyáknak, klubkártyáknak, hűségprogramoknak. A vásárlók számára ezek a programok általában akciókat, spórolást, megtakarítást jelentenek - az éremnek azonban van egy másik oldala is.
Valószínűleg kevesen gondolnak bele abba, mi történik a pénztárnál, amikor fizetéskor automatikusan odaadják pontgyűjtő kártyájukat a készpénz, bankkártya, utalvány mellett.
A vásárlók szempontjából elvileg pozitív a mérleg: a pénztárnál pontokat gyűjtenek, melyeket levásárolhatnak, ajándékokra válthatnak, kedvezményeket kaphatnak. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy egy-egy kártya milyen sok információt tartalmaz róluk, például azt, hogy
- hol laknak/milyen messze az adott áruháztól
- hány évesek
- mi a családi állapotuk, hány gyerekük van
- milyen gyakran vásárolnak
- mi az, amit rendszeresen vásárolnak
- mik a kedvenc márkáik
- mennyire kedvelik a sajátmárkás termékeket
- mennyire nyitottak az új termékek iránt
- mennyit költenek.
Az áruházláncok, pontgyűjtő rendszerek üzemeltetői persze hétpecsétes titokként kezelik ezeket az információkat - sőt, még azt is, pontosan milyen adatokat gyűjtenek a vásárlókról (akik egyébként a szerződés aláírásával elvileg beleegyeznek ebbe).
Sokaknak az sem tűnik fel, hogy időközönként személyre szabott ajánlatokat kapnak egy-egy üzletlánctól - amelyek érdekes módon sok olyan terméket akcióznak, amit gyakran szoktak vásárolni.
Persze ez is fejlődik
Érdekes cikket közölt a napokban a témában Money Mail nevű brit pénzügyi hírportál. A lap nyomozása szerint az áruházláncok nem csupán vásárlásösztönzésre, piackutatásra használják ezeket a programokat, hanem biztosítótársaságokkal is együttműködnek, hogy azok a lehető legpontosabban meg tudják határozni az egyes ügyfelekre vonatkozó kockázatokat. A hírek szerint ilyen, ha valaki gyakran vásárol alkoholtartalmú italokat, a rendszer azt feltételezi, hogy ittasan is szokott vezetni - így a biztosítási kockázata magasabb lesz.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Hasonlóan negatívan jöhet ki az a hűségkártya-tulajdonos, aki gyakran vásárol gyorséttermekben, ezáltal azt sugallja, hogy egészségtelenül étkezik - ez pedig fontos tényező lehet egy élet-vagy egészségügyi biztosítás árazásánál - akár úgy is, hogy a biztosító gyakrabban kötelezi egészségügyi vizsgálatra az ügyfelet.
Persze a dolog fordítottja is elképzelhető: ha valaki gyakran vásárol sportszereket, egészséges élelmiszereket, a rendszer azt pozitívumként értelmezheti - és akár kedvezményeket is adhat.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Napelemes bejelentést tett a Budapesti Közművek
- A betétdíj farvizén trükkös áremelés közelít
- Jelentés - Szíria bombázásába kezdett Izrael
- Covid - Tudományos ítélet született a favipiravirról
- Komoly lépést várnak az új NATO-tagállamtól
- Horváth Péter: bár plusz teher a teljesítményértékelés, mégis hasznos lehet