Olasz parlamenti jelentés szerint jelentős szerepe van a szervezett bűnözésnek a hamisított, olasz termékként jelölt élelmiszeripari cikkek terjesztésében - tájékoztat a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület.
Az élelmiszeripari termékek hamisításával foglalkozó olasz parlamenti jelentés szerint a helyi maffiának a termeléstől a szállításon át az értékesítésig az ellátási lánc minden szektorában van érdekeltsége. A szakértők megállapításai szerint a szervezett bűnözés bevételeinek mintegy 5,6 százalékát a hamis élelmiszerek terjesztése adja. A hamisítványok értékesítése 12,5 milliárd euró összegű jövedelmet is jelenthet az illegális gyártók és értékesítők számára.
A bizottság az elmúlt 12 hónapban számos vizsgálatot végzett, illetve élelmiszeripari vállalkozást és jogi szakértőt hallgatott meg a jelentés elkészítéséhez. A legnagyobb olasz mezőgazdasági szövetség, a Coldiretti képviselője szerint az olasz termékek minőségét és hírnevét komolyan veszélyezteti, hogy az illegális terjesztők olaszországi termékként forgalmaznak például olyan olívaolajat és sajtokat, amelyek valójában kétes minőségű és importált nyersanyagból készülnek. A szervezet szerint ez a gyakorlat veszélyezteti a legális termelők bevételeit, ráadásul a maffia beépülése az élelmiszerpiacba az árakra is rányomja bélyegét, és az igazi olasz terméket kereső fogyasztókat sokkal magasabb ár megfizetésére kényszeríti.
A parlamenti jelentés szükséges, hogy a nemzeti hatóságok rendszeres képzést kapjanak az élelmiszeripari hamisítás helyzetéről, amely a felderítések hatékonyságát segítené. Emellett fontos lenne, hogy mind a nemzeti, mind a nemzetközi hatósági szervek szorosabban működjenek együtt, és közös erővel szorítsák vissza az illegális élelmiszerek forgalmazását.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml