2017. szeptember 20. szerda Friderika

A Lidl és az Aldi nagy trükkje: ezért tarolnak a diszkontok Magyarországon

Egyre inkább átalakulnak a vásárlási szokások. Sokan vannak, akik nem akarnak sokat bíbeldőni a bevásárlással, hanem gyorsan le akarják tudni azt. Erre válaszként többen belevágtak az online értékesítésbe, mindeközben pedig viharos sebességgel terjeszkednek a diszkontáruházak.

Egyre inkább átalakulnak a vásárlási szokások. Sokan vannak, akik nem akarnak sokat bíbeldőni a bevásárlással, hanem gyorsan le akarják tudni azt. Erre több élelmiszerlánc is reagált: többen belevágtak az online értékesítésbe. Az úttörő jó néhány évvel ezelőtt a magyar G'Roby volt, de időközben felzárkózott mellé a CBA, a Tesco, majd az Auchan is. Pontos nyilvános adatok azonban nincsenek arról, hogy kinek hogy megy az online értékesítés, ebben a kérdésben minden webáruház, az iparcikkesek is nagyon szemérmesek - írja a Blokkk.com.

KATT: Teszt: a Tescónál vagy az Auchannál jobb az online bevásárlás?

A vásárlási szokások változásáról árulkodik az is, hogy világszerte megfigyelhető a diszkont, élükön a német láncok viharos sebességű terjeszkedése, már Amerikában is ott vannak. Magyarországon is a leggyorsabb ütemben nő a forgalmuk, amihez persze az is hozzátartozik, hogy terjeszkednek is bolthálózatuk bővítésével.

Hasít az Aldi és a Lidl

A Blokkk.com megnézte az elmúlt 4 év adatait. Ezek alapján úgy tűnik, a diszkont élelmiszerboltok alaposan feltornázták a piacukat. A legviharosabb sebességgel az Aldi robog előre, aki ebben az időszakban másfélszeresénél is növelte forgalmát. A legnagyobb értékben viszont a Lidl bővítette értékesítését, a közel 90 milliárdos növekedés több más mutatót is lepipál. Például egymaga hozta a három diszkontlánc növekedésének a felét, de ami a legszembetűnőbb, hogy egymaga túltesz a két hipermarket forgalomemelkedésén is.

A hipermarket piac valamivel lassabban halad előre. A KSH adatai szerint az úgynevezett élelmiszer jellegű vegyes boltok (ide tartoznak a multi élelmiszeres áruházak) árbevétele a jelzett négyéves időszakban összesen 4 százalékkal nőtt (ami nem sok, ráadásul úgy jön ki, hogy ez a piacrész 2013-ban és 2014-ben nem nőtt, hanem csökkent, emelkedés csak az elmúlt két esztendőben volt).

A szupermarket csatornát a multi áruházi körben az egy szem Spar jelenti, bár a Tesco is működtet ilyen jellegű boltokat korábban és az Auchan is rálépett erre az ösvényre. A Spar viszont - némi ellentmondást is keltve az előbbiekkel - egymaga ugyanannyi növekedést lapátolt össze, mint az Aldi. Ugyanakkor a multik között a legtöbb boltja a Sparnak van: több mint 400. (Érdemes azt is észben tartani, hogy a Spar hálózata összetett, franchise partnerei is vannak, hagyományos boltosok és benzinkutasok egyaránt, de ők a számviteli szabályok alapján nem tartoznak bele a mérlegbeszámolóba).

Mi a diszkontok titka?

Habár továbbra is az "A", azaz a klasszikus márkák a meghatározóak, az élelmiszereknél, vegyi áruknál, a kereskedelmi márkás (saját márkás) termékek is egyre jobban hódítanak Magyarországon. Az sem meglepő, hogy a diszkontok (Lidl, Aldi, Penny Market, stb.) a legerősebbek a sajátmárkás termékek forgalmazásában, többek között ennek is köszönhető látványosan gyors növekedésük. A statisztikák szerint a diszkontok bevételük több mint kétharmadát (!) kereskedelmi márkás termékekkel érik el.

KATT: Na ezért nem érinti a termékbotrány a diszkontokat

A táblázatból is látszik, hogy a Lidl egy főre jutó forgalma több mint négy és félszerese a Coop Szolnokénak. Igaz, ahogy mondják, az Aldi és a Lidl dolgoztatja meg legjobban az embereit, igaz, ők adják a legtöbb bért is.

Márciusban számoltunk be arról, hogy a Lidlnél 8 százalékkal nőtt a bolti és raktári dolgozók bére. Fizetések szempontjából a diszkontlánc hazánkban az élmezőnyben van. A korábbi adatok szerint a cégnél a főpénztárosok átlagosan bruttó 293 ezer forintot kapnak, míg a csúcsgázsi 673 856 forint a Lidlnél.

Az Aldinál egy bolti eladó heti 30 órás műszakban, vasárnapi pótlék nélkül több mint bruttó 230 ezret keres egy általunk idén májusban talált álláshirdetés szerint legalábbis Sopronban ennyiért kerestek embert az egyik üzletbe.

Csak összehasonlításképp: alig két hónappal korábban, márciusban futottunk bele egy közösségi oldalon a CBA Príma álláshirdetésébe. Ők pénztáros és árufeltöltő munkatársakat kerestek, napi 8 órás műszakra, havi nettó 130 ezer forintos fizetésért. Később a CBA kommunikációs igazgatója pontosította a pozíció juttatásait: "A meghirdetett pozíció betöltőjének képzettségétől, szakmai tudásától, a szakmában eltöltött idejétől függően átlagban 200000 Ft bruttó fizetést biztosít az említett üzletet működtető franchise partnerünk" - írta.

Februárban pedig arról számoltunk be, hogy a diszkontok jól alkalmazkodnak a jelenlegi munkaerőpiaci helyzethez. Hogy legyőzzék a munkaerőhiányt, különleges részmunkaidős állásokat vezettek be.

Hozzászólások száma: 3 - Hozzászólok a fórumhoz
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

Te se tárgyalj többet külföldivel, mielőtt ezt elolvasod

Letisztult csárton mutatjuk be ma, hogy milyen tárgyalási technikákat követnek a világ különböző népei. Balról jobbra haladva eljutunk a legkonfrontatívabb izraeliektől a legkevésbé konfrontatív...
 

Így készíts szuperfinom csokiszuflét két hozzávalóból

Beköszöntött az ősz, a hideg, nyirkos, hétköznap estéken nagyon jól esik valami csokis édesség. Ha nem akarsz órákat kínlódni a konyhában, és nem akarsz ezreket sem hagyni a cukrászdában, akkor...
NÉPSZERŰ
FRISS

Interspar

09.21-09.27
Országos

Spar

09.21-09.27
Országos

Lidl

09.21-09.27
Országos

Lidl

09.14-09.20
Országos

Spar

09.14-09.20
Országos

Interspar

09.14-09.20
Országos

Auchan

09.14-09.20
Országos

Tesco

09.14-09.20
Országos