18 °C Budapest

A koronavírus-járvány sem tartja vissza az adakozni vágyókat

2020. december 16. 10:30

A koronavírus megjelenése az élet minden területére hatással volt, így az adakozásra is. Egy tavalyi, 1000 fős mintán végzett kutatás szerint a 18-59 éves lakosság 68%-áról mondható el, hogy valamilyen rendszerességgel adakozik, és az is kiderült, hogy az ünnepek közeledtével gyakoribb a jótékonykodás. Utánajártunk, hogy idén télen, ebben a speciális helyzetben hogyan lehet a legbiztonságosabban segíteni a rászorulókon.

Egy tavaly novemberben, ezer ember részvételével készült felmérés során kiderült, hogy a 18-59 éves lakosság 68%-áról mondható el, hogy valamilyen rendszerességgel adakozik. Az adományozók legnagyobb része, 52% azok közé tartozik, akiket az érzelmeik hajtanak az önzetlenségben: jó érzéssel tölti el őket, ha másokon segíthetnek.

A segítőszándék leginkább a rászorulók támogatásában nyilvánul meg, de sokan áldoznak nélkülöző vagy beteg gyermekek számára is. A tavalyi kutatásból kirajzolódott, hogy a legtöbben pénzadománnyal segítenek másokon, de sokan vannak, akik szívesen adnak ruhát, tartós élelmiszert, gyerekjátékot, tanszert és könyvet, vagyis olyan praktikus és hasznos tárgyakat, eszközöket, szükségleti cikkeket, amelyek a mindennapi élethez nélkülözhetetlenek. Az idei év azonban más, mint a többi, és az egészségügyi hatóságok ajánlását megfogadva a legtöbb szervezet nem fogad használt termékeket. Így van ezzel a Magyar Máltai Szeretetszolgálat is.

Így segíthetünk idén a rászorulókon

2020 jelentős kihívások elé állított mindenkit, a korábban megszokott jótékonykodás idén nem jöhetett szóba

- mondta a Pénzcentrumnak Romhányi Tamás, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat országos központjának kommunikációs vezetője, hozzátéve, a magánszemélyektől kapott adományok száma jelentősen megcsappant, a céges adományok száma azonban nőtt.

Míg a korábbi években nagy segítséget jelentett a 200 és 500 forintos adománykártyák bevétele, melyeket a SPAR és INTERSPAR áruházakban és az interneten lehet megvásárolni, idén ezek forgalma jelentős csökkenést mutat, ugyanis a pénztárosok védelmében felszerelt leheltvédő plexi értelemszerűen kiszorította az adománykártyák helyét a pénztáraknál.

Az adománykártyák vásárlása idén év közben visszaesett, a SPAR azonban megtérítette a kiesett összeget. Próbálunk alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez és felhívni az emberek figyelmét, hogy online is van lehetőségük pénzadománnyal segíteni a hátrányos helyzetű családokon

- mondta a szakember.

Adakozz online!

Romhányi Tamás elmondta, a korábbi évek tapasztalatai alapján a legfontosabb az adománygyűjtő-akció során a személyesség, hogy megszólítsák az embereket, legyen személyes kapcsolat az adománygyűjtő szervezet és az adakozók között.

A COVID-19 ezt most lehetetlenné teszi, az önkénteseink egészségének védelmében idén a Máltai Szeretetszolgálat önkéntesei nem lesznek jelen az áruházakban, hogy átvegyék az adománynak szánt tartós élelmiszereket. Ki kellett találnunk egy új megoldást

- mondta, hozzátéve, a SPAR Magyarország hosszú évek óta partnere a Magyar Máltai Szeretetszolgálatnak az Adni Öröm! élelmiszeradomány-gyűjtő akcióban, idén viszont a korábbiaktól eltérően nem személyes gyűjtőpontokon lehet majd leadni az adományokat.

2020. december 16. és 21. között a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban a kihelyezett Adni Öröm! állványokon, valamint a tartós élelmiszerek mellett adománykártyákat helyeznek ki, amelyek megvásárlásával lehet hozzájárulni, hogy egy nehezebb helyzetben élő karácsonya szebb legyen.

Adakozni az online bevásárlás során is lehet a SPAR online shopon keresztül, a befolyt összegből pedig a Szeretetszolgálat élelmiszer-csomagokat állít össze, és juttatja el azokat a rászorulóknak még karácsony előtt. A szakember azt mondta, nagyon bíznak abban, hogy idén is több ezer nehéz körülmények között élő embernek tudnak segíteni.

Támogatott tartalom

A cikk megjelenését a SPAR Magyarország támogatta. Az Adni Öröm! akció részleteiről itt olvashatnak bővebben.

 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem