A kínai boltok árnyékában vergődnek a magyar üzletek

Pénzcentrum
2012. május 3. 05:23

Egyértelműen látszik, hogy átalakulóban vannak a magyar fogyasztók szokásai - a ruha-és cipővásárlás tekintetében is. Egyre kevesebben vásárolunk, egyre ritkábban, és főként az akciókat keressük. Leginkább ebből következik az is, hogy a kínai boltok rendkívül népszerűek a vásárlók körében.

A globális gazdasági-pénzügyi válság továbbra is erősen rányomja bélyegét a magyar kiskereskedelem teljesítményére, így a ruházati cikkek forgalmára is. A kedvezőtlen makrogazdasági hatások következtében az elmúlt években folyamatosan csökkent a háztartások fogyasztása. Az átalakuló vásárlási szokások a textilpiacon is megmutatkoznak: kevesebben, ritkábban és az akciókat keresve vásárolnak.

Lakatos Krisztián, a használtruha-piac éllovasának számító Háda-1 Kft. ügyvezetője a Pénzentrum.hu-nak nemrég elmondta: üzleteikben 2009-hez képest feleződött a kosárérték, azaz egy vásárló jóval kevesebbet hagy a boltban, mint korábban. Ugyanakkor a mai napig azt tapasztalják, hogy a segélyből élőktől a felsővezetőkig széles a vásárlók köre: sokan kényszerből, sokan szenvedélyből keresik a használtruhákat, de vannak olyanok is, akik elsősorban az aktuális divattrendekhez próbálnak így alkalmazkodni.

A GfK Consumer Panel Services felmérése szerint 2011-ben összességében kevesebb ruházati terméket vásároltak a magyar háztartások, mint 2010-ben, miközben az árak emelkedése miatt a teljes forgalom növekedett. A cipőpiacon valamelyest más a tendencia: a 2010-ben mért visszaesés után 2011-ben a lábbelik forgalma növekedni tudott. Ez a növekedés annak köszönhető, hogy az első két harmadévben a magyar családok többet költöttek cipőre, mint az előző év azonos időszakában. A tavalyi év utolsó harmadában - bár szezonálisan ez az időszak a legerősebb évek óta - jóval gyengébb volt a forgalom.


"Az év utolsó négy hónapja kiemelt jelentőségű a cipőt forgalmazóknak: ekkor realizálják bevételük hozzávetőlegesen 40 százalékát. Ennek oka nagyrészt az, hogy a téli időszakban leginkább keresett bakancsok, csizmák átlagára jóval magasabb, mint a például a papucsoké, szandáloké, nyári cipőké, másrészt az iskolakezdés kapcsán szeptember hónapban nagyobb a kereslet a gyerekcipők iránt" - mondta Kárai Anita, a GfK Hungária Key Account Managere. Az év végi csökkenő tendencia azonban már évek óta tart: míg 2008 utolsó harmadában még 44 milliárd forintot költöttek a magyar háztartások cipőre, addig 2011 végén már csak 36 milliárdot.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az év végi visszaesés egyértelműen abból adódik, hogy csökkent a vásárlók száma. Az átlagnál nagyobb a visszaesés a vidéki városokban, illetve a keleti régióban. A felmérés megállapításai szerint a vásárlói hatókör ilyen mértékű csökkenése a jövőre nézve nem túl ígéretes, különösen a független kisboltok számára nem az. Egyre inkább az látszik, hogy a cipőbolt-láncok, sportbolt-láncok és távol-keleti üzletek (közismert nevükön a kínai boltok) a legnépszerűbbek a vásárlók körében, miközben a kis független boltok piacrésze folyamatosan csökken.

A családok a tavalyi évben a megvásárolt lábbelik 43 százalékát akció keretében szerezték be. Különösen az év első nyolc hónapjában voltak keresettek a promóciós darabok, míg az utolsó trimeszterben csak minden harmadik megvásárolt lábbeli volt akciós. Ez az arány 4-5 évvel ezelőtt még mindössze 30 százalék körül alakult.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. április 24. 21:11
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem