17 °C Budapest

7 cég uralja a drogériákat: bármit veszel, ők járnak jól

2017. május 19. 16:50

Összesen 182 szépségipari vállalat és márka tartozik ahhoz a hét cégóriáshoz, amely világszerte uralja a szépségipart. Teljesen mindegy, hogy mit vásárolsz a drogériákban, szinte biztos, hogy ezek valamelyike az adott márka tulajdonosa.

A szépségápolási termékek vásárlásánál általában tudatosan választanak a fogyasztók. Itt a márka és a márkahűség is nagyobb szerepet játszik, mint általában egyéb más termékeknél. Azt viszont biztos nem tudják sokan, hogy valójában 182 szépségipari vállalat hét óriás ernyője alá tartozik.

Ez a hét megacég az Estée Lauder, a L’Oréal, az Unilever, a Procter and Gamble, a Shiseido, a Johnson and Johnson, és a Coty. Világszerte több ezer embert foglalkoztatnak, és évente több milliárd dolláros bevételt realizálnak. Elgondolkodtató látni, hogy valójában hogyan is néznek ki a kapcsolt fogyasztói márkák.

Az Estée Lauder alá tartozik 24 szépségipari márka, sőt, például a Donna Karan, a Michael Kors, a Tom Ford, a Tommy Hilfiger és a Tory Burch számára is gyárt sajátmárkás kozmetikai termékeket. Az Estée Lauder néhány jól ismer márkája: Aveda, Bobbi Brown, Clinique, La Mer, MAC Cosmetics. A cégóriás a becslések szerint 11,3 milliárd dolláros árbevételt realizált 2016-ban.

A L’Oréal 39 szépségipari márkával büszkélkedhet, olyanokkal, mint a Lancôme, a Maybelline, a Urban Decay, a Garner, az Essie és a The Body Shop. Rettentően drága luxus márkái is vannak, mint például a Pureology, a La Roche-Posay és a SkinCeuticals. A becslések szerint tavaly 27,6 milliárd dollár volt az árbevétele.

Az Unilever termékei nem az USA-ban a legnépszerűbbek, az indiai nők viszont odavannak értük, az egyik nagy kedvencük a Fair & Lovely. Becslések szerint tavaly 58,2 milliárd dollár volt az egész vállalat bevétele, amelyből 22,3 milliárd a szépségápolási termékeikből jött össze.

A Procter & Gamble különösen nagy hangsúlyt fektet az olyan nagy márkáira, mint a Head & Shoulders, a Herbal Essences, az Olay és a Gillette. 76 milliárd dollárra becsülik a vállalat tavalyi bevételét, amelyből 18 milliárdot hoztak a szépségipari márkái. A vállalat egyébként a közelmúltban több márkáját is eladta a Coty-nak, amely így a szépségipar egyik új vezetőjévé vált.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A Coty összesen 33 márkanevet képvisel, miután számos márkát felvásárolt. Hozzá tartozik az OPI, a Rimmel, a Covergirl, és többek között olyan sztárok állnak mögötte, mint Katy Perry, David Beckham és Beyoncé. Tavaly 4,3 milliárd dollár értékű szépségipari terméket értékesített a cég. Vélhetően ez a szám idén drámaian megugrik, köszönhetően a rengeteg megvásárolt nagy márkáknak.

A Shiseido mindegy 30 szépségipari márkát tömörít, többek között olyanok tartoznak hozzá, mint a bareMinerals, a Nars és a Laura Mercier. A japán vállalat árbevétele a becslések szerint 6,3 milliárd dollár volt.

És végül az utolsó nagy márka a listán, a Johnson and Johnson. Kilenc nagy szépségipari márkát foglal magába, olyanokat, mint az Aveeno, a Neutrogena, a Clean and Clear és a RoC. Ez a cég is igen szép összeget zsebelt be tavaly a bőrápolási termékei által, nagyjából 7,1 milliárd dollárt.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem