A kormány jelentősen visszafogta a beruházásösztönzést 2024-ben, ami komoly hatással volt a gazdaság teljesítményére.
Brutálisan nagy a vásárlói kedv az év vége felé: ezt keresik a magyarok leginkább karácsony előtt
A Black Friday és a Black November jóval előrébb hozta a karácsonyi ajándékkeresést és az ünnepekre való felkészülést, ezért kevesen várnak decemberig ezeknek a termékeknek a megvásárlásával - derül ki az Árukereső.hu legfrissebb adataiból. Magyarországon és pár szomszédunknál már a fát díszítették, és lassan a régió is utolérhet minket ebben.
Itthon az elmúlt időszakban csaknem 150%-kal nőtt meg a karácsonyfatartó állványok kereséseinek száma, és majdnem kétszer annyian kerestek karácsonyfaégőkre. Persze a hideg is rányomja a bélyeget a vásárlókra, ugyanis több mint kétszer annyian kutattak kesztyűk és kutyaruhák után Magyarországon.
A régióból még Bulgária és Románia égett már novemberben karácsonyi lázban: mindkét országban kb. 110%-kal nőttek meg a karácsonyfára vonatkozó keresések. Érdekes az is, hogy az év utolsó nagy ünnepe mellett őket is foglalkoztatták kedvenceik: Bulgáriában kétszer annyian kutattak kutyaházak után, míg Szerbiában majdnem ennyien érdeklődtek kutyaágyak után.
A térség többi országa még nem összpontosított a karácsonyra, és inkább a hideggel voltak elfoglalva. Csehországban közel kétszer annyian kerestek hőszivattyúkat, téli kesztyűket és fűtőtesteket, míg Szlovákiában az autókra fagyott jég lekaparásához szükséges eszközök keresései ugrottak meg 84%-kal. Romániában közel négyszeresre nőtt a hóláncok iránti érdeklődés, míg Szlovéniában és Horvátországban a gyerekcsizmák voltak hasonlóan népszerűek.
Érdekes, de nem meglepő ilyen korán találkozni a karácsonyi keresésekkel, ugyanis az üzletek – legyenek fizikaiak vagy webshopok – is előtérbe helyezik az ünnepi kínálatukat, egyszerre lovagolva meg a Black Friday és Black November leárazásait és a közelgő ünnepeket. Várhatóan hamarosan a többi ország is utolér minket, hogy a teljes régió karácsonyi lázban éghessen.
Óriási dugó alakult ki a Lidl legújabb húzása miatt: szabályosan megrohamozták az üzletlánc boltjait
A német tulajdonú Lidl szupermarketlánc innovatív lépésre szánta el magát Csehországban: megnyitotta első outlet üzletét Prágában.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
-
Milyen lakáscélod van? Vásárlás vagy felújítás?
Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy mit gondolnak olvasóinknak a lakás-előtakarékosságról.
-
Milliókat is bukhatnak a lakástulajdonosok, ha nem figyelnek erre
Arra keressük a választ, hogy az olvasóink a lakásukat vagy ingatlanjukat érinthető káresemények közül mitől tartanak a leginkább.