A szellemi munkavállalók között meghaladja a 30%-ot, míg fizikai munkatársak esetében nem ritka az 50-60%-ot meghaladó fluktuációs ráta.
Kiderült az igazság a hazai bordrágulásról: meglepő, de már a termelők is zúgolódnak miatta
A bor és szőlő ára az agrár-, illetve feldolgozott mezőgazdasági és kertészeti termékek körében tapasztalható emelkedéshez képest jóval kisebb ütemben nőtt, az áremelés pedig elsősorban az új évjáratú boroknál volt jellemző - derül ki egy a VG által vizsgált friss felmérésből.
Az elmúlt év utolsó negyedévét leíró Takarék AgrárTrend Indexet összeállító MKB Bank és a Takarékbank agrár- és élelmiszeripari üzletágának szakértőinek meglátása szerint a szőlő-bor termékpálya helyzetét segítette, hogy tavaly erős volt a turizmus, ami növelte az eladásokat, de az orosz–ukrán háború közvetett hatásaként esetenként nehézséget okozott a palackbeszerzés.
A szőlőtermelők és a borászok számára ugyanakkor nemcsak a háború, hanem a tavalyi történelmi aszály is nagy kihívást jelentett, amit tetézett a borárak körüli helyzet – mondta Légli Ottó, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke.
A köztestület tapasztalatai szerint ugyanis a kereskedelmi láncok több esetben egyoldalúan növelték árrésüket. Így a fogyasztók a borárak növekedését tapasztalták, amiből a magyar bortermelők nem részesültek
-árulta el a szakmai vezető. A drágulást pedig a KSH adatai is visszaigazolják. Bár a statisztikai hivatal által figyelt termékek közel sem fedik le a teljes piacot, de a az egyéb borkategóriákban is érzékelhető az árak növekedése. A statisztikai hivatal asztali bor kategóriában, 1,5–2 literes palackos kiszerelésben méri a fogyasztói árakat – külön a fehér-, illetve a vörösborokét, valamint az 1,75 literes palackos édes fehér pezsgőkét. Ezekben a kategóriákban 2021-ben még 4,9, 6,4, illetve 2,8 százalékos volt az áremelkedés mértéke, tavaly pedig a figyelt fehérborok 13,5, a vörösek 15,1, a pezsgők pedig 12,8 százalékkal drágultak.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ököllel támadt az őt megbírságoló rendőrre
- Rafah ellen készül Izrael
- Az uniós értékek magyarországi helyzetéről fogadott el állásfoglalást az EP
- Fontos intézkedést vont vissza az NMHH szinte mindenhol
- Két hét alatt 12,5 kilósra nőtt a szegedi „csöppség” – videó
- Sikeres éve volt a MBH Jelzálogbanknak