A szakemberek azt ajánlják a lakosoknak, hogy oltassák be magukat a betegség ellen, mert a védőoltás jelenti a legbiztonságosabb és leghatékonyabb védekezést.
Még a szokásosnál is korábban jelentek meg a magyar boltok polcain a különféle csokimikulások, és a karácsonyhoz kapcsolódó termékek. Ennek több oka is van az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint: Vámos György a Pénzcentrumnak arról beszélt, hogy a boltok például a tavaly decemberi visszaesés miatt nyújtották el idén a karácsonyi szezont.
Még a Halloween-szezon sem pörgött le, de már több olvasónk is megdöbbenve tapasztalta, hogy így október első felében megérkeztek a boltok polcaira a csokimikulások, illetve több, a karácsonyhoz kapcsolódó termék is felbukkant az üzletekben. Az időpont szokatlanul korainak tűnhet, ezért a Pénzcentrum most utánajárt, miért kezdődött idén korábban a téli ünnepkörök termékeinek szezonja.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint valóban jogos az észrevétel, idén előbb elkezdték kihelyezni a mikulásos, illetve a karácsonyhoz kapcsolódó termékeket a boltok.
Általában október második felében indul be ezeknek a szezonja, idén azonban már pár héttel előbb, október elején elkezdték kipakolni őket
- vázolta a szakember, aki szerint fontos kiemelni, hogy ezzel még nem indul meg a karácsonyi vásárlási roham.
A korai termékkihelyezésnek két oka van: egyfelől tavaly decemberben visszaesés volt a kiskereskedelmi forgalomban 2019-hez képest a járvány miatt, és a kereskedők idén ezt azzal akarják elkerülni, megelőzni, hogy előbb beveszik a kínálatba a szóban forgó termékeket - mondhatni elhúzzák a szezont.
Másfelől pedig Vámos György szerint a kiskereskedelem bizonyos ágazatai még nem érték el a járvány előtti szintet. A boltok pedig azért is akarhatják megnyújtani a szezont, hogy a járvány miatt óvatosabb vásárlók is meg tudják venni a mikulásos, illetve karácsonyi termékeket.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nagyon pörögnek a csokimikulások
Mint korábban kiderült, a magyarok imádják a különféle mikulásos édességeket: 2018. november-decemberben nem kevesebb mint 8 és fél millió darab csokimikulást vettek a magyar fogyasztók több mint kétmilliárd forint értékben. Ez 5 százalékos mennyiségi növekedést jelent 2017 azonos időszakához képest.
A preferenciák viszont változatlanok, a tejcsokoládéból készült télapófigurák hozzák az értékbeli forgalom kilenctizedét, sőt, súlyuk a kategóriában évről-évre növekszik. Döbbenetes az a megállapítás is, miszerint az ünnepi szezon nagy kedvence hagyományosan a csokimikulás: a szezonális édességek több mint felét teszi ki értékben. 100 eladott karácsonyi termékből 57 ilyen
- mondta el a kutatás margójára Hajnal Dóra, a Nielsen vezető tanácsadója. A csokimikulás-láz annak a függvényében azonban még érdekesebb, hogy az általában igen ár érzékenynek titulált magyar vásárlóknak a szeme sem rebben, ha a sokszorosát kell kifizetniük egy csokoládé-mikulásért, ami teljesen ugyanaz, mint a márka, amúgy sokkal olcsóbb táblás csokija.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Volodimir Zelenszkij gyorsítást kért az uniós vezetőktől
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására