A viselkedésalapú, személyre szabott reklámozás komoly beavatkozást jelenthet a felhasználók magánszférájába.
Ebből a tesztből kiderül: tényleg silányabb minőségű árukat küldenek-e a magyar boltokba a gyártók
A Tudatos Vásárlók Egyesülete öt közép- és kelet-európai országgal – Ausztriával, Csehországgal, Horvátországgal, Szlovákiával és Szlovéniával – összehangolt, nemzetközi vizsgálatban teszteli, létezik-e a jelenség a közkedvelt reggeli élelmiszer, a csokis gabonapehely piacán.
A fogyasztói szervezetek által végzett független összehasonlító tesztek tükröt tartanak a reklámüzeneteknek. Ezekkel a tesztekkel hatékonyan lehet átláthatóvá tenni a piacot, és támogatják a jobb, észszerűbb és pénztárcabarát fogyasztói döntések meghozatalát – közölte a Tudatos Vásárlók Egyesülete, és ismertette: a 2020 végén indult FoodPro projekt a bevált gyakorlatok cseréjére és a fogyasztói szervezetek hosszú távú kapacitásfejlesztésére összpontosít a közép- és kelet-európai régió hat országában, vagyis Ausztriában, Csehországban, Horvátországban, Magyarországon, Szlovákiában és Szlovéniában.
A hazai keresletben is népszerű tartós reggeli élelmiszerek, a csokis gabonapelyhek átfogó tesztelésére irányuló projektet az Európai Unió fogyasztóvédelmi programja finanszírozza; a nemzetközi tesztelés kettős célt szolgál. Abban is hasznot hoz a résztvevő szakmai szervezeteknek, nemkülönben az érintett országok lakosainak.
Itthon is már évekkel ezelőtt felmérték a lakosság körében, hogy a túlnyomó többség már találkozott a kettős minőséggel a vásárlásai során. A leginkább emlegetett gyanús termékek között mosópor, öblítő, tisztítószer, kozmetikum, mogyorókrém és tartós élelmiszerek szerepelnek.
A csokis gabonapelyhek tesztelésén keresztül a fogyasztóvédelmi szervezetek részt vesznek a nemzetközi folyamat minden lépésében, a vásárlók a folyamat végeredményeként, 2021 májusában összehasonlíthatják az árucikkeket. A projekt a piackutatók szakértelmére és kulcsszerepére, továbbá az élelmiszerek független összehasonlító tesztelésére épül
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
– részletezte az egyesület, hozzátéve: az a cél, hogy a kisebb fogyasztói szervezetek saját maguk is el tudják végezni ezeket a tevékenységeket, ebben, illetve a hatékony kommunikációban régiós szinteken kapnak segítséget. "Világos a fogyasztók haszna a folyamat végén. A csokis gabonapelyheknél laborban vizsgáljuk majd a cukor- és rosttartalmat, a vas, a folsav, esetleges a kártevők jelenlétét, emellett a csomagolásuk hasonlóságát is összevetjük. Ha már tesztelünk, megnézzük a fenntarthatósági szempontokat is: azaz hogy van-e a termékben pálmaolaj, fair trade összetevő van-e, illetve mennyire fenntartható a csomagolása" – magyarázták.
Felmérést készít a Pénzcentrum!
A Pénzcentrum legújabb felmérésében arra keresi a választ, miért keresik elsősorban a vásárlók a magyar termékeket, milyen elvárásaik vannak a boltokkal szemben, illetve mi motiválhatná őket arra a jövőben, hogy inkább a hazai árukat válasszák. Kérjük, hogy válaszaiddal segítsd te is a munkánkat!
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Schmidt Mária a globalizmus és a Covid összefüggéseiről beszélt
- Lantos Csaba elmondta, milyen lehet az új árplafon az üzemanyagoknál
- Őrült rakétázásba kezdtek az ukránok az amerikai bejelentés hallatára
- Fontos feltétel került ki az otthonfelújítási programból
- Kinyilvánította a Spar: nem tervez távozni az országból
- Rongálás miatt áll az aluljárót a felszínnel összekötő lift a Határ útnál