Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
"Régen minden olcsóbb volt" - halljuk rendre szüleinktől, nagyszüleinktől; pedig a hétköznapi bevásárlások tapasztalataiból nehéz az árszínvonal tényleges alakulására következtetni. A Pénzcentrum ezúttal arra kereste a választ, hogy mi az, ami a legjobban drágult az elmúlt 10 évben.
Mint ismert, a KSH 93 termék, illetve szolgáltatás éves fogyasztói átlagárát is számon tartja - ez persze messze nem egyenlő azzal a kosárral, ami alapján a fogyasztói árindexet kalkulálják. A Pénzcentrum ezúttal arra kereste a választ, melyik termékeknek nőtt a legnagyobb mértékben az átlagára 2006 és 2016 között. Nézzük a TOP 15-ös listát!
15. Önkormányzati összkomfortos lakás bérleti díja
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 195 Ft/nm/hó
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 362 Ft/nm/hó
- Árváltozás 2006-2016: 86%
14. Vörös asztali bor
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 329 Ft/1,5-2l/palack
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 621 Ft/1,5-2l/palack
- Árváltozás 2006-2016: 89%
13. Szemétszállítás, 110-120 l-es kuka ürítése
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 1060 Ft/hó
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 2050 Ft/hó
- Árváltozás 2006-2016: 93%
12. Brikett
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 3750 Ft/100kg
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 7480 Ft/100kg
- Árváltozás 2006-2016: 99%
11. Nemzeti Sport
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 99 Ft/db
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 201 Ft/db
- Árváltozás 2006-2016: 103%
10. Vonaljegy
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 150 Ft/db
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 306 Ft/db
- Árváltozás 2006-2016: 104%
9. Fehér asztali bor
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 279 Ft/1,5-2l/palack
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 576 Ft/1,5-2l/palack
- Árváltozás 2006-2016: 106%
8. Múzeumba belépőjegy
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 423 Ft/db
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 899 Ft/db
- Árváltozás 2006-2016: 113%
7. Sopianae multifilteres cigaretta, rövid
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 461 Ft/csomag (20db)
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 992 Ft/csomag (20db)
- Árváltozás 2006-2016: 115%
6. Multifilter cigaretta
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 476 Ft/csomag (20db)
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 1040 Ft/csomag (20db)
- Árváltozás 2006-2016: 118%
5. Szabványméretű levél belföldre (Ft/db)
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 52 Ft/db
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 115 Ft/db
- Árváltozás 2006-2016: 121%
4. Symphonia cigaretta
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 401 Ft/csomag (20db)
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 980 Ft/csomag (20db)
- Árváltozás 2006-2016: 144%
3. Citrom
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 329 Ft/kg
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 819 Ft/kg
- Árváltozás 2006-2016: 149%
2. Mozijegy, péntek délután
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 586 Ft/db
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 1490 Ft/db
- Árváltozás 2006-2016: 154%
1. Frottírtörülköző, 50x100 cm
- 2006-ban mért éves fogyasztói átlagár: 1010 Ft/db
- 2016-ban mért éves fogyasztói átlagár: 2740 Ft/db
- Árváltozás 2006-2016: 171%
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében