Az online vásárlások során gyakori a túlméretezett csomagolás használata, ami jelentős környezeti terhet jelent.
Nem is gondolnánk, de csupán 10 nagy cég uralja a boltokat. Szinte bármilyen ételt vagy italt vásárolunk, azzal valamelyik nagyobb cég jár jól. Mutatjuk, a legnagyobb neveket, és azt is, milyen márkák kapcsolódnak hozzájuk.
A legnagyobb nevek közé tartozik többek között a Nestlé, PepsiCo, Coca-Cola, az Unilever és a Danone. Talán azt sokan tudják, hogy a Coca-Cola alá tartozik a Fanta, a Sprite és a Nestea is. De ki gondolta volna például, hogy az Unileverhez tartoznak a Knorr levesek, a Lipton teák vagy éppen a Magnum fagyik is?
Az Oxfam infografikáján jól látszik, hogy a Danon cég gazdagodik akkor is, ha éppen Activia joghurtot veszünk, vagy Evian vizet iszunk. A PespiCo pedig akkor jár jól, ha Lay’s chipset eszünk, esetleg Pepsit, vagy épp 7up-ot iszunk.
Vajon mekkora bevétele van ezeknek a cégeknek?
- 10. Kellogg's
Bevétele 2015-ben: 13,5 milliárd dollár
- 9. Associated British Foods
Bevétele 2015-ben: 16,6 milliárd dollár
- 8. General Mills
Bevétele 2015-ben: 17,6 milliárd dollár
- 7. Danone
Bevétele 2015-ben: 24,9 milliárd dollár
- 6. Mondelez
Bevétele 2015-ben: 29,6 millió dollár
- 5. Mars
Bevétele 2015-ben: 33 milliárd dollár
- 4. Coca-Cola
Bevétele 2015-ben: 44,3 milliárd dollár
- 3. Unilever
Bevétele 2015-ben: 59,1 milliárd dollár
- 2. PepsiCo
Bevétele 2015-ben: 63 milliárd dollár
- 1. Nestlé
Bevétele 2015-ben: 83 milliárd dollár
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Fegyelmi eljárás indult a Ferencváros bajnoki címét ünneplő szurkolók miatt
- Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak
- A magyar jogállamiságot bíráló újabb határozatot fogadott el az EP - a nap hírei
- Újabb vasúti fejlesztések indulnak
- Nemzetközi pártcsaládot talált a Jobbik és ezután beszólt a Fidesznek
- Ferenc pápával találkozik Sulyok Tamás