A kartelljog hazai fejlődését járta körül a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által életre hívott Magyar Compliance Akadémia (MCA) második rendezvénye.
Az elmúlt négy évben a temetkezéssel foglalkozó társas vállalkozások száma folyamatosan csökken. Jelenleg 463 darab cég végez ilyen szolgáltatást hazánkban, ezen kívül pedig néhány egyéni vállalkozás működik még a temetkezési piacon. Számuk évről-évre csökken, 2017-ig legalább az összárbevétel növekedett. A 2018-as pénzügyi beszámolók feldolgozása azonban megmutatta, hogy tavaly már az árbevétel is csökkenésnek indult.
A működő cégek számának zsugorodásával párhuzamosan a foglalkoztatotti létszám is csökkent 2018-ig. Az idei évben viszont enyhe emelkedés mutatkozott, jelenleg 2 667 fő dolgozik ilyen profilú vállalkozásoknál az OPTEN céginformációs szolgáltató adatai szerint.
A 2016 évben tapasztalt magas felszámolási eljárások és kényszertörlések száma a rákövetkező években jelentősen visszaesett. Ugyanakkor a kevés piaci szereplőhöz mérten a végrehajtások magas száma azt mutatja, hogy akadnak gondok a fizetési fegyelemmel.
A szektor cégfluktuációs indexe (CFI), amely az adott időszak alatt törölt és alapított cégek számát viszonyítja az időszak elején rendben működőkéhez, az országos átlagnál, amely 11-12%, jóval alacsonyabb, semelyik vizsgálati évben sem érte el a 10%-ot, ami azt jelenti, hogy kevéssé cserélődnek a cégek ebben a szektorban.
A hagyományos koporsós temetkezési forma mindig is a legköltségesebb volt. Ezek száma jelenleg visszaszorulóban van a hamvasztásos temetkezésekkel szemben, de szintén egyre inkább elterjed a jóval olcsóbb szórásos temetkezés, illetve az urnák otthonokban, kertekben történő magánelhelyezése is. A repülőről, illetve hajóról történő szórás szintén versenyképesebb árban a hagyományos koporsós temetéssel szemben.
Óriási blama a Magyar Postánál: rengeteg magyar adatai szivárogtak ki, bárki szemezgethetett belőlük
Március 28-tól minden magyarországi webshop köteles lesz felajánlani ügyfeleinek a Magyar Postával történő kiszállítás lehetőségét.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében