11 °C Budapest

Tízmilliót kaszáltak az életben maradt borászatok

MTI
2017. július 26. 09:30

Tavaly a magyar borászatok összesített árbevétele csökkent valamelyest, de a cégek száma is kevesebb lett, így az átlagbevétel nőtt, és kevesebb lett a veszteséges vállalkozás - írja a Világgazdaság szerda reggel.

Az Opten céginformációs szolgáltatónak a lap számára készített összesítése szerint tavaly 878, szőlőbor termelésével foglalkozó vállalkozás működött Magyarországon, közülük átlagosan ötből négy adott le céges beszámolót. Ezek alapján az összesített árbevétel 101,16 milliárd forint volt az előző évi 101,77 milliárd után, miközben a cégek átlagbevétele 130,6 millió forintról 140,3 millióra nőtt. A veszteséget jelentő cégek aránya 40 százalék volt.

Az adatok alapján a magyar borászatok közel 70 százaléka, 607 cég könyvelt el tavaly 100 millió forint alatti forgalmat, 82 pedig 100 és 500 millió forint közöttit. Efelett már csak mutatóban akad néhány kiemelkedő szereplő, 500 millió és 1 milliárd között tizenhárman vannak, 1 és 5 milliárd között pedig tizenheten. Az 5-10 milliárd forintos sávban, illetve 10 milliárd felett csupán egy-egy vállalkozás található. Ahogy a magyar sörfőzdéknél, úgy a borászatoknál is hiányoznak a palettáról a közepes méretű cégek: a sok családi kisvállalkozás mellett néhány, technológiai fejlettségben és termelési volumenben élen járó óriás határozza meg az ágazatot - írja a lap.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm