A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét.
Az évek óta tartó és egyre szorítóbb piaci környezetben az áremelkedési hullám az ellátásban meghatározó szerepet betöltő hazai sütőipari vállalatokat is elérte, amely hatással van a legalapvetőbb élelmiszer, a kenyér előállítására is. A Magyar Pékszövetség ezért mindent megtesz, hogy az ágazat profitot termeljen, illetve a veszteségeit minimalizálja.
A reggeli órákban a Pénzcentrumon is beszámoltunk arról, hogy várhatóan drágulni fog a liszt ára Magyarországon, így a kenyér is többe kerül majd. A drágulásra pedig most reagált a Magyar Pékszövetség is. Közleményükben a következőket írják:
A sütőipari termékek előállításhoz szakemberekre van szükség. A munkabérek emelkedése minden év elején a kötelező minimálbér emelkedés hatására megnöveli az előállítási költséget. Ám a minimálbér és a garantált bérminimum kötelező emelése nemcsak folyamatos költségnövekedést eredményez a cégeknél, hanem erőteljes bérfelhajtó hatása a teljes munkaerő állományra kiterjed.
- mondta a Magyar Pékszövetség elnöke, Septe József.
Idén januárban a malmok - mint a legjelentősebb alapanyagbeszállítók - jelezték a liszt árának emelkedését. A fogyasztók mindennapi ellátásban jelentős szerepet betöltő sütőipari vállalkozásoknál ez egy újabb költségnövelő tényezőt jelent. A bérek és az alapanyagárak mellett az energia-, az üzemanyag- és logisztikai költségek emelkedése is gondot okoz a vállalkozásoknál. Az energiaköltségek is jelentősen megemelkedtek 2019 azonos időszakához képest, a gáz 25-30 százalékkal, a villamos energia 50 százalékkal nőtt. "Az elhúzódó forintgyengülés kellemetlen mellékhatása, hogy magasabb lett az importtermékek átvételi ára, így drágábbak lettek a sütőipari alapanyagok is" - részletezte Septe József.
A szervezet elnöke szerint ez a negatív összhatás komolyan sújtja a sütőipart és jövedelmezőségét. A Magyar Pékszövetség és a Nemzeti Agrárkamara megrendelésére az Agrárgazdasági Kutató Intézet által elvégzett 2018-as és 2019-es tanulmány is egyértelműen kimondta, hogy a sütőipari termékek jövedelmezősége évek óta rendkívül alacsony: a legalapvetőbb termékköröket veszteséggel, a legtöbbet pedig minimális, de mindenképpen csökkenő árréssel gyártják a hazai sütőipari vállalkozások.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az elnök szerint az emelkedő költségek hatása termékenként és pékségenként eltérő, a vállalkozások piaci erejükhöz mérten tudják érvényesíteni a fogyasztói árakban a megnövekedett költségeiket. A termékek magas ÁFA tartalma is negatívan hat a fogyasztói árakra.
"A Magyar Pékszövetség elnökeként azt mondhatom, hogy olyan mértékben és meredeken emelkednek a hazai sütőipari cégek költségei, hogy az élelmiszeriparban legutolsóként, de kénytelenek lesznek árat emelni a saját túlélésük érdekében. Hosszú távú és fenntartható megoldást pedig csak az automatizálás erősítésével érhetnek el, ehhez azonban jövedelmezőség kell. A jelenlegi helyzetben esélye sincs a pékségeinknek a fejlesztésekre! Összességében, kétszámjegyű áremelésre lenne szüksége a sütőiparnak ahhoz, hogy végre ne a veszteséges vagy minimális profitot hozó iparágak közé tartozzon" - tette hozzá a szervezet vezetője.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml