Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének szóvivőj az eset kapcsán felhívta a figyelmet a tudatos fogyasztói magatartás fotósságára.
A magyar lakosság közel fele (48%) érez magában kedvet önálló cég indításához, vagy ahhoz, hogy betársuljon egy már meglévő vállalkozásba - derül ki egy friss kutatásából. A felmérés eredményeiből jól látszik, hogy a többség optimista, bízik abban, hogy vállalkozása a közeljövőben megvalósulhat (54%), minden negyedik válaszadó pedig már tényleges ötlettel is rendelkezik. A kutatás rávilágított arra is, hogy átlagosan a vállalkozás beindításhoz szükséges anyagi erőforrás mintegy harmadát (35%) fedeznék önerőből a megkérdezettek, banki kölcsönt pedig negyedük venne igénybe.
A Budapest Bank reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a lakosságnak igen magas a vállalkozási kedve, kategorikusan csak a megkérdezettek ötöde zárkózott el attól, hogy céget alapítson. A vállalkozó kedvet érzők közül kiemelkedik a 18-24 éves felnőtt fiatal korosztály, amelynek több mint kétharmada (68 százaléka) nyitott arra, hogy saját céget alapítson. Ugyanakkor hiába magas a vállalkozásra nyitottak aránya, ez nem feltétlenül társul konkrét tervekkel: a vállalkozó kedvűek közül is csak minden negyedik (27%) rendelkezik pontos vállalkozási tervvel, és mindössze 6 százalék kezdte már el az előkészítést is. A vállalkozás megvalósulását ráadásul csak minden második vállalkozó kedvű érzi reálisnak (54%), biztosra pedig csak minden tízedik veszi. Ugyanakkor a fiatalabbak ebben a tekintetben is optimistábbak, 64 százalékuk valószínűsíti, hogy a saját cégükkel kapcsolatos álmokat valóra is fogják váltani.
A felmérésben megkérdezettek 83 százaléka számára az önállósággal összefüggő tényezők a legfontosabbak egy saját vállalkozásban: olyan munkavégzési lehetőségnek tartják, ahol a maguk urai lehetnek, és amely lehetőséget biztosít arra, hogy megvalósítsák ötleteiket, és a saját hasznukra dolgozhassanak. A motivációs tényezők közül második helyen a rugalmas munkaidő áll (30%), a harmadik helyen pedig az alkalmazottinál magasabb jövedelem ígérete (24%). Érdekesség, hogy a fiatalabb korosztály jobban társítja a magasabb jövedelmet és az anyagi biztonságot a vállalkozói léthez, míg a munkaidő rugalmassága inkább a 25-50 közöttiek számára vonzó lehetőség.
Vannak kételyek is
A vállalkozás beindítását leginkább gátló tényezőként a válaszadók 78 százaléka jelölte meg az anyagi korlátokat, amelybe a beindításához szükséges tőke és anyagi tartalék hiánya, a kiszámíthatatlanság és az anyagi biztonság kockáztatása egyaránt beletartoznak. Szintén sokakat riaszt vissza a gyorsan változó szabályozói környezet: a vállalkozók által fizetendő adók és járulékok, a nehezen átlátható jogszabályok és a bonyolultnak vélt cégindítás. A vállalkozáshoz szükséges kapcsolatok hiánya (46%) és a hiányos vállalkozási ismeretek (37%) ugyancsak többeket elrettentenek, különösen a 18-24 évesek körében (59 illetve 57%).
Sikeres vállalkozás = szolgáltatás, termék és online jelenlét
A válaszadók éppen a tőkehiány miatt jellemzően kevésbé beruházás igényes vállalkozás indítását favorizálják (80%): jellemzően szolgáltatói vagy kereskedelmi tevékenységet végeznének. Érdekesség, hogy ennek ellenére alig ötödük (18%) tervez kizárólag online szolgáltatásokat nyújtani, ugyanakkor a többség elengedhetetlennek véli az online jelenlétet, ezért 81 százalék üzemeltetne honlapot is. A vállalkozni vágyók hasonló arányban valósítanának meg teljesen új ötletet (47%) vagy egy máshol már működő modellt (53%), és a többség (66%) üzlethelyiséget, ügyfélszolgálatot is képzel vállalkozása mellé. Ugyanakkor a tervek kevésbé átgondolt voltára utal az, hogy mindössze 49 százalékuk végezne piackutatást a vállalkozása elindítása előtt. A fiatalok ezen a téren is kitűnnek: az átlagosnál is magasabb arányban érzik szükségesnek, hogy a cégüknek legyen weblapja, ügyfélszolgálata, és hogy a vállalkozás elindítása előtt a piacot is felmérjék (70%).
Vissza a kaptafához
A többség a saját cég alapítása esetén nem akar teljesen új területre lépni, kétharmaduk a korábbi munkatapasztalataihoz, tanulmányaihoz kapcsolódó területen tevékenykedne. Különösen igaz ez a legfiatalabbakra, hiszen háromnegyedük a jól ismert, megszokott terepen mozogna. A megkérdezettek döntő többsége indulás előtt szakmai tanácsot kérne (83%), jellemzően korábbról ismert vállalkozótól vagy szakembertől. A szűk többség (53%) annak is szükségét érzi, hogy vállalkozása előtt külön képzésen vegyen részt, nekik elsősorban pénzügyi, jogi, adózási ismeretekre, marketinggel kapcsolatos tanácsokra és értékesítési szaktudásra lenne szükségük. Emellett vezetői készségeik fejlesztésének is figyelmet szentelnének azok - elsősorban a fiatalok -, akik saját cégük megalapítása előtt külön szakmai képzésre szánnák rá magukat. A kifejezetten vállalkozóknak szánt szakmai képzést, képzési programot igénylők elsősorban a hagyományos tanfolyamot részesítik előnyben (41%), különösen a legfiatalabbak (55%).
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Önerő nélkül elképzelhetetlen
A felmérésben résztvevők több mint fele (64%) saját forrással vágna neki egy vállalkozás beindításának, közülük is a 25 évnél fiatalabbak támaszkodnának leginkább saját félretett pénzükre, megtakarításukra (77%). A kutatás rávilágított arra is, hogy átlagosan a vállalkozás beindításhoz szükséges anyagi erőforrás mintegy harmadát (35%) fedeznék önerőből a megkérdezettek, és hogy a vállalkozás beindításának másik legnépszerűbb pénzügyi eszköze a válaszolók szerint a pályázati forrás vagy az állami támogatás. Pályázati forrásból átlagosan a szükséges belépő összeg ötödét, állami támogatásból további tizedét finanszíroznák. A vállalkozó kedvűek negyede banki finanszírozást is felhasználna vállalkozása elindításához
A felmérés további érdekessége, hogy majdnem minden második vállalkozó-jelölt (42%) egyedül vágna bele egy üzlet beindításába, és befektetőkre sem tartana igényt. A kutatás során minden hetedik válaszoló (14%) támaszkodna társára a vállalkozás beindításához szükséges tőke előteremtésében.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml