13 °C Budapest

Ők a telefonadó igazi vesztesei

Pénzcentrum
2012. május 3. 09:32

A telefonadó a vállalkozások közül azokat sújtja majd leginkább, akiknek a főtevékenységéhez elengedhetetlen a rendszeres, sok hívásból álló telefonálás. Ilyenek például a direktmarketinges, telefonos közvéleménykutató-cégek, illetve egyes call centerek. Teljesen váratlanul érte őket a bejelentés, pláne az, hogy év közben kellene alkalmazkodniuk - írja a Napi Gazdaság.

A Direkt Marketing Szövetségnél nem tartják szerencsésnek az évközbeni bevezetést, hiszen a cégek nem terveztek ezekkel a változtatásokkal. Valószínűleg borul legtöbjük üzleti terve is, mivel nem képesek megkerülni az adót valamilyen teljesen internetalapú, nem távközlési szolgáltatónak definiált cég technológiájának segítségével.

A call center piac Magyarország gazdaságának és foglalkoztatásának fontos pillérét képezi, hiszen a telemarketinggel foglalkozó cégek árbevétele meghaladja a 4 milliárd forintot - közölte a szövetség. Közel 65 ezer fő dolgozik call center/contact centeres munkakörben, ebből mintegy 4200-an kifejezetten telemarketing területen. A szakma jellegéből adódóan többségében nyugdíjas munkavállalókat, diákokat, családanyákat, megváltozott munkaképességű embereket érinthet hátrányosan a piac visszaesése.

Az új adó bevezetése a mobilos kommunikáció területét is érinti. A mobilmarketing alapeleme az sms, többek között információszolgáltatások, mobil fizetés, promóciók, játékok épülnek rá, amelyek drágulása visszavetheti ezt a Magyarországon tradicionálisan sikeres üzleti területet is.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem