2019. június 26. szerda János, Pál

Nincs itt semmi látnivaló: ezeknek a magyar cégeknek fut jobban a szekér


Azok a vállalatok, amelyek a kiberbiztonságot digitális üzleti stratégiájuk részévé teszik, eredményesebbek versenytársaiknál - derül ki egy friss felméréséből. A több mint 3000 cégvezető és informatikai szakember részvételével készült globális felmérés válaszadóinak legfelső 25 százaléka nemcsak a kiberbiztonságban jár élen, hanem ezáltal értékteremtésben, és üzletileg is eredményesebbek. Ők így a piacvezető úttörők, avagy élenjárók. A pénzügyi szolgáltatási ágazat, valamint a technológiai, média- és távközlési (TMT) szektor különösen jól reprezentált a vezető csoportban.

Azok a vállalatok, amelyek a kiberbiztonságot digitális üzleti stratégiájuk részévé teszik, eredményesebbek versenytársaiknál - derült ki a PwC Digital Trust Insights felméréséből.

Az élenjárók leginkább abban különböznek társaiktól, hogy üzleti és kiberbiztonsági stratégiáikat összehangolják, kockázatalapú megközelítést alkalmaznak, és koordinálják a kockázatkezeléssel foglalkozó csapataik munkáját

- hangsúlyozta Major Andrea, a PwC Magyarország Vállalati kockázatkezelési részlegének cégtársa.

A digitális átalakulástól leginkább bevételnövekedést remélő úttörő válaszadók közül 10-ből 9-en azt mondták, hogy a várakozásaiknak megfelelő vagy azt meghaladó eredményeket értek el (szemben a többi válaszadó 66%-ával). Az élenjárók sokkal optimistábbak cégük bevételeit és nyereségük lehetséges növekedését illetően: 57 százalékuk 5 százalékos vagy azt meghaladó bevételnövekedést vár, 53 százalékuk pedig 5 százalékos vagy azt meghaladó profitnövekedésére számít.

Az élenjáró vállalatok között sok a nagyvállalat, ugyanis a legalább 1 milliárd dollár értékű cégek válaszadóinak 38 százaélka úttörő. A pénzügyi szolgáltatási ágazat, valamint a technológiai, média- és távközlési (TMT) szektor különösen jól reprezentált a vezető csoportban. A pénzügyi szolgáltatási ágazathoz köthető válaszadók 33 százaléka és a TMT iparág válaszadóinak 30 százaléka úttörő, míg más iparágakban csak a válaszadók negyede számít annak.

Földrajzi viszonylatban az EMEA-régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) válaszadóinak mindössze 21 százaléka úttörő, míg ez az arány az amerikai kontinens és az ázsiai és csendes-óceáni térség válaszadói esetében 30-30 százalék. A felmérés legfontosabb megállapításai jól szemléltetik azt a vezető szerepet, amelyet az úttörők az alábbi három területen betöltenek:

Kapcsolódás a stratégiához: Az úttörők 65 százaléka teljes mértékben egyetért azzal az állítással, hogy a kiberbiztonsági csapatuk beépült az üzletmenetbe, ismeri a vállalat üzleti stratégiáját és olyan kiberbiztonsági stratégiával rendelkezik, amely támogatja az üzleti törekvéseket (szemben a nem úttörő válaszadók 15%-ával).

Kockázatalapú megközelítés: Az úttörők 89 százléka számolt be arról, hogy kiberbiztonsági csapataik folyamatosan részt vesznek a vállalat üzleti átalakulásával vagy digitális projektjeivel kapcsolatos kockázatok kezelésében (szemben a többi válaszadó 41%-ával).

Összehangolt végrehajtás: Az úttörők 77 százaléka teljes mértékben egyetért abban, hogy a kiberbiztonsági csapatuk és a felső vezetők között megfelelő mértékű az együttműködés ahhoz, hogy megértsék a vállalat fő üzleti tevékenységeivel kapcsolatos kockázatvállalási kedvét (szemben a többi válaszadó 22%-ával).

Az úttörők a digitális bizalom megteremtésére helyezik a hangsúlyt, és ezeket a stratégiákat proaktív, megelőző és rugalmas módon építik be az üzletvitelükbe, szemben azokkal a társaikkal, akik elsősorban reaktív módon akarják csökkenteni a kiberfenyegetések működésükre gyakorolt hatásait

 - mondta Major Andrea. Tíz élenjáró közül több mint nyolc úgy nyilatkozott, hogy az új digitális kockázatokat időben felismerik és még azelőtt kezelik, mielőtt partnereiket vagy ügyfeleiket érintette volna (a többi válaszadó esetében ez az arány 60%).

"A kutatás rámutat arra, hogy a sikeres stratégiákban a kiberbiztonság nem egy szükséges hátráltató tényező vagy megfelelési kényszer, hanem megfelelően integrálva igazi értékteremtő és versenyelőnyt jelentő faktorrá válik. Az üzleti gondolkodásba és tervezésbe építve, kockázat alapon, integráltan és stratégiai partnerként működve a kiberbiztonsági csapatok szervesen hozzájárulnak a vállalat sikeréhez" - tette hozzá Gyimesi Csaba, a PwC Magyarország Vállalati kockázatkezelési részlegének igazgatója.

JÓL JÖNNE 800 EZER FORINT?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb személyi kölcsönt. Íme, itt egy konkrét példa: kalkulátorunkban 800 ezres forintos hitelösszeget és 60 hónapos futamidőt adtunk meg. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 17 775 forintos törlesztőrészlettel a Raiffeisen nyújtja (THM 13,41%), de nem sokkal marad el ettől a K&H 18 198 forintos törlesztőt (THM 13,79%) ígérő ajánlata sem. Emellett érdemes még megemlíteni a Cetelem, az OTP, valamint a CIB konstrukcióját is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk

Ezt kevés magyar tudja: így lehet pofátlanul olcsó a luxusnyaralás
Görögországban, Spanyolországban, Mallorcán, Ibizán még bőven lehet nyaralni akár október közepéig.


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

Interspar

06.27-07.03
Országos

Aldi

06.27-07.03
Országos

Auchan

06.27-07.03
Országos

Lidl

06.27-07.03
Országos

Spar

06.26-07.03
Országos

Tesco

06.20-06.26
Országos

Auchan

06.20-06.26
Országos

Aldi

06.20-06.26
Országos

  Ajánlatunk