A kartelljog hazai fejlődését járta körül a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által életre hívott Magyar Compliance Akadémia (MCA) második rendezvénye.
Tavaly 847 vállalkozás termelt szőlőbort Magyarországon, együttesen 4518 alkalmazottal, 2017-hez képest kettővel kevesebb cég adott 47-tel több embernek munkát - derült ki a Világgazdaság érdeklődésére az Opten Kft. által közölt adatokból. A borászatok összesített árbevétele 118,78 milliárd volt a múlt évben a korábbi 109,8 milliárd után, az adózott eredményük pedig 7,46 milliárd forintra ugrott az előző évi 4,83-ról. Vagyis a céginformációs szolgáltató tájékoztatása alapján a forgalom 8,1, a profit viszont 54,4 százalékkal nőtt. Az összképet azonban valamivel torzítja, hogy a 2018-as tevékenysége után 135 bortermelő nem adott le pénzügyi beszámolót, ez a szám 2017-ben még csak 96 volt, azaz 11,3-ről 15,9 százalékra ugrott az adminisztratív kötelezettségnek eleget nem tevő piaci szereplők aránya.
A működő borászatok 68 százaléka, összesen 584 vállalkozás 100 millió forint alatti árbevételt könyvelt el az Opten adatai szerint, ami arról tanúskodik, hogy hiányoznak a palettáról a közepes méretű cégek, a sok családi kisvállalkozás mellett néhány technológiai fejlettségben és termelési volumenben élen járó óriás határozza meg az ágazatot - írja a Világgazdaság.
Az adatbázis 100 millió és egymilliárd forint közti forgalommal csupán 106 borászatot tart nyilván, egymilliárd felett pedig mindössze 22-t. Az utóbbiak 77,1 milliárd forintos értékesítése mégis az összes borászati bevétel 65 százalékát teszi ki, vagyis meglehetősen koncentrált a szektor. És mivel az uniós támogatások zöme már nem elérhető, a bormarketing pedig leginkább a már bejáratott márkákat segíthet még inkább megerősödni, nem látni, hogyan zárulhatna az olló a kicsik és a nagyok között, legfeljebb az időjárási viszonyoknak való kiszolgáltatottságban lehetnek egyenlők.
Óriási blama a Magyar Postánál: rengeteg magyar adatai szivárogtak ki, bárki szemezgethetett belőlük
Március 28-tól minden magyarországi webshop köteles lesz felajánlani ügyfeleinek a Magyar Postával történő kiszállítás lehetőségét.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében