Az európai magántőke-szektorban a tavalyinál optimistább a hangulat – derül ki egy új tanulmányból, amelyhez 2200 kockázati tőke-szakértőt kérdeztek meg.
Az RTL Klub Cápák között című üzleti showműsorának 6. epizódja után többen mentek haza üres kézzel, mint ahányan milliókkal a zsebükben, mégis ez volt eddig az egyik legszerethetőbb adás, tele izgalmas figurával és eredeti ötlettel.
A ma esti vállalkozók többsége üres kézzel ment haza, ugyanakkor egyikük sem érkezett hiába: mindegyikükhöz volt a Cápáknak egy-egy jó szava, és ha okosak, megfontolják az őket ért kritikákat is. Persze a drámából is kijutott ma este bőven!
Péntek este elsőként Rácz Kinga és Pittner Róbert születésnapszakértőként érkeztek a stúdióba: tortákat készítenek, de nem emberi fogyasztásra, hanem kutyák részére. Egy kutyatorta 5-7 ezer forintba kerül, és ők egy év alatt nagyjából ezer darabot tudnak eladni belőle. Tovább fejlődnének: a jövőben szeretnének ott lenni állateledel boltokban is, méghozzá saját hűtővel, emellett a sorozatgyártás fejlesztése is pénzbe kerül.
Az ötletet bájosnak találták ugyan a befektetők, ám bizonyos üzleti kérdésekre Kinga és Róbert nem tudtak válaszolni: nem számoltak például a hűtők amortizációjával, emellett rengeteg költséget nem számoltak ki. Tipikus példája ez annak, hogy egy jó ötlet és annak megvalósítása még nem elég egy sikeres vállalkozáshoz, kell egy részletesen kidolgozott, mindenre kiterjedő, pontos üzleti terv is. Éppen ezért most nem találtak befektetőt
Pongrácz Ádám és felesége Zsófia a bevásárlást végző szülők problémáira kínálnak megoldást, és azért jöttek, hogy igazán naggyá váljanak Timi Textil nevű saját márkájukkal. 100 féle terméket árulnak, melyeket webshopon keresztül értékesítenek. A sztori maga nagyon szép és szerethető, ahogy az a Cápák részéről is elhangzott, ám elkövettek egy nagy hibát: olyan terméket is felvettek a portfóliójukba, sőt ki is állították a stúdióban, melyet Tomán Szabina egyik cége fejlesztett, és talált ki. Bebizonyosodott, hogy
Komoly vitát váltott ki, hogy etikai szempontból ez kifogásolható-e, vagy még belefér, hogy lenyúltak egy más által kiválasztott terméket, Szabina mindenesetre elzárkózott, és talán ezért sem találtak befektetőt me este.
Zsófia úgy érvelt, hogy Miskolcon nem feltétlenül tudják az emberek kifizetni a drága fővárosi márkát, de szeretnének egy ilyen hálózsákot az ottaniak is, ezért megkérték, ő pedig megvarrta.
- zárta le az üzletasszony.
6 éve van már a piacon Novák Ádám és Bárányos Réka a Naspolya Nassolda vegán cukrászdájukkal. A tervezőgrafikus pár 9 éve híve az egészségtudatos táplálkozás, ennek ellenére nem akartak lemondani az édes ízekről, a finom desszertekről, ezért találták ki saját márkájukat. 2019-ben 56 milliós árbevételt értek el, most a jövedelmező üzletükből egy brandet szeretnének, bekerülve üzletláncok polcaira.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Értelmesen és hitelesen válaszoltak arra a kérdésre, hogy miért 120 millió értékűre árazták be a saját cégüket. Még István is megdicsérte őket, ami nagy szó! Bármennyire meggyőzőek is voltak, három Cápa pont azért nem tett ajánlatot, mivel annyira kerek, sőt gömbölyű a történetük, hogy egészen egyszerűen nem látják a saját szerepüket ebben a vállalkozásban.
Petya és Szabina figyelmét azonban felkeltette vegán sütigyártás, és hosszas alkudozás után végül az üzletasszony társult be hozzájuk: 25 százalékért fejébe adta meg a kért 12 millió forintot. Petya azért szállt ki, mert véleménye szerint Szabinára sokkal nagyobb szükségük van, mint rá, és nem volt szíve kifosztani őket. (Megtette ezt helyette Szabina - jegyezte meg András kedvesen)
Az adás leglehengerlőbb egyénisége minden kétséget kizáróan a 30 éves kisvárdai nő, Kun Renáta volt, aki 12 év értékesítői munkája után saját beauty márkát álmodott, melyhez 7 millió forintot kért.
A probláma csupán az volt vele, hogy konkrét terméke nem volt, csupán csak egy álma, a tapasztalat és a nem mindennapi személyisége, és akármilyen jó valaki, a semmit nem lehet eladni.
Végül üres kézzel távozott.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ismét felcsendül az ország egyik legszebb énekhangja
- Tekintélyes összeget csapol le a kormány a rezsivédelmi alapból
- Már az ötödik kutat fúrják a békési gázmezőn
- Orbán Viktor a Szakma Sztár fesztiválon: "ha csinálsz valamit, csináld világszínvonalon, ez rám is vonatkozik"
- Farkasordító hideget mértek Magyarországon
- Váratlan fordulat a virágzó kínai–orosz kereskedelemben