Péntektől vasárnapig tart a Föld Fesztivál a Budapesti Állatkertben, ahol látványetetésekkel, állatbemutatókkal és állattréningekkel várják a látogatókat.
Nyolc gimnazista lány olyan párna-táskát dobott piacra, amely nemcsak a legjobbnak járó díjat hozta el az évi diákvállalkozások versenyén, de kifejezetten hasznos kellék lehet a nyári fesztiváldömpingben is.
A The Billow egy olyan táska, ami igény szerint párnává alakítható, így az alkotók szerint kifejezetten jól jöhet egy fesztiválon, de akár egy megállóban is, a buszra várva. A táska praktikuma abban rejlik, hogy úgy alakítható párnává, hogy közben nem vesz el túl sok helyet alapvető táska funkciójától. A párnát ugyanis fel kell fújni. Egy belső tasakba bele lehet tenni a táskába szánt cuccokat, így amikor párnaként használják a The Billowt, a belső tasakot egyszerűen ki lehet venni és vállra kapni. A párna-táska vízálló is, így nem kell félni annak beázásától. A termékkel elsősorban a nőket szólítják meg, akik hajlamosak a felfázásra, ezért külön hasznos számukra egy állandóan kéznél lévő párna. A párna-táskát 6490 forintért árulják Etsy - oldalukon.A termék alkotói az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) diákjai, ahol tanterv szerint már 15-16 évesen céget kell alapítaniuk. A diákok a tizedik osztályban két tantárgy, a Gazdálkodj Okosan és a Diákvállalkozás közül választhatnak, előbbi inkább elméleti hátteret nyújt, utóbbiban pedig a diákok a gyakorlatban alapíthatják meg saját vállalkozásukat. A csapatok iskolán belül is versenyeznek, majd a legjobb az országos Junior Achievement Magyarország (JAM) diákvállalkozási versenyen indulhat. Ez utóbbit nyerték most meg a lányok, így kvalifikálták magukat a nemzetközi, brüsszeli döntőre is.
Jelenleg 650 általános és középiskolával működnek együtt, amelyek különböző szinten vesznek részt programjaikban, a táboroktól a vásárokon át a mentorprogramokig. Utóbbi úgy működik, hogy a szervezet mentorai nyújtanak ingyenes továbbképzést a programra jelentkező iskolák pedagógusainak, így a diákok képzését már mindenki maga, házon belül szervezi. A The Billow csapatát is mentor segítette a cégalapításban és a vállalkozáshoz szükséges gyakorlati nehézségek megoldásában.
Ugyanakkor a cég terméke nem teljesen egyedi, a YouTube-on találni egy egészen hasonlót is, amely nem párnává, hanem egyből matraccá alakítható és a kísértetiesen hasonlatos, BillowBag márkanéven fut. Igaz, táskaként nem funkcionál.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza