A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított az City Taxival szemben a rádiós hirdetéseik miatt.
Mint arról a Pénzcentrum is beszámolt, a németek elhalasztják a Debrecenbe tervezett BMW-gyár felépítését. Amennyiben a kormánynak nem sikerül beavatkoznia, akkor a döntés miatt csak az elmaradó beruházási teljesítmény kiteheti akár a GDP fél százalékát is, míg a gyár várható üzemteljesítményének elmaradása ugyanekkora veszteséget jelent évről-évre.
Még a nap folyamán számoltunk be róla, hogy a német BMW-nél, takarékossági okokból, a beruházási költségek csökkentéséről döntöttek, ami hatással van a hazai üzem felépítésére is. Nicolas Peter pénzügyi igazgató szerdán a cég sajtótájékoztatóján közölte: felülvizsgálnak minden projektet, beruházást, termékfejlesztést, így a mostani helyzetben a debreceni BMW-gyár építését egy évvel elhalasztották. Nem sokkal a bejelentést követően megszólalt a magyar külügyminiszter is, Szijjártó Péter elmondta: beszéltek a vállalat vezetésével, akik továbbra is elkötelezettek a debreceni gyárépítés mellett. Sőt, aztis kiemelte, hogy "a gyár építési munkálatai már most is zajlanak."
Szijjártó továbbá közölte, hogy jövő pénteken Debrecenbe jönnek a gyár leendő vezetői és a beruházás irányítói, akikkel személyesen is fognak megbeszélést folytatni. A kormány szerint tehát még nincs veszve minden, és kitartáuk nem véletlen, ugyanis rettentően sok pénzől van szó a magyar gazdaság számára. A 2020-as konvergenciaprogramból ugyanis egyértelműen kiderül, hogy a debreceni gyárfejlesztés igazi gigaberuházás a maga 320 milliárdos költségével, mindössze a kecskéméti Mercedes-gyár kapacitásbővítése, a MOL tiszaújvárosi nitrogénüzeme, a Samsung gödi akkumulátorgyára előzi meg a toplistán.
Arra pedig már a Portfolio hívta fel a figyelmet, hogy a gyár felépítésének közvetlen gazdasági teljesítményét a Magyar Nemzeti Bank számolta ki még másfél éve. Mint felidézték, a szakértők akkor úgy látták, hogy a beruházás 0,1 százalékponttal járulhatott volna hozzá a hazai GDP-növekedéshez már 2020-ban. Mivel azonban a következő két évben is még folyt volna a munka, ezért a teljes beruházás hozzáadott értéke a három év során összesen elérte volna a GDP 0,5%-át.
De ami ennél is érdekesebb az az, hogy miként hatott volna a magyar GDP-re a már működő gyár. Mint arról korábban számos cikkben beszámoltunk, a gyár teljes kapacitáson 150 ezer hagyományos és elektromos autót gyárthat, ami durván kalkulálva azt jelentheti, hogy az árbevétel a GDP 3-5%-át is elérheti. A technológia-igényes járműiparnak ugyanakkor a hazai hozzáadott értéke hagyományosan alacsony, ezért a szakértői becslések szerint a GDP szintjét a gyár 0,5%-kal emelné meg.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ismét másfél milliárd forint felett a tankerületek adóssága
- Szállodafoglalási roham indult 2025-re Rómában, nyomós oka van
- Újabb ország utcai versenyével bővülhetne a Forma-1-es versenynaptár
- Magyarország lett a kínai vállalati beruházások első számú európai célpontja
- Patthelyzet: erősödik az idegengyűlölet, de az orosz gazdaságnak nagy szüksége lenne a vendégmunkásokra
- Már egy nukleáris ellentámadás sem akadály Észak-Koreának