A tavasz megérkezésével több millió allergiás magyar élete lesz nehezebb, akik nem tudnak felhőtlenül örülni a jó időnek.
Többéves növekedési trendet tört meg a koronavírus-járvány a gyerektáborok piacán. Bár a táboroztatási tilalom feloldása óta foglalási lavina van, de időközben sok kis szervező bedobta a törölközőt.
Az előző évinél kevesebb helyszínen hirdették meg a csak nemrég engedélyezett napközis és ottalvós táborokat, egyelőre 60 százalékos aránnyal az előbbiek javára. Tavalyig fele-fele arányban jelentkeztek gyerekek napközis és ottalvós táborokba,
az idei arányeltolódásnak elsősorban az lehet az oka, hogy a bejárós táborok szervezését egy héttel előbb, már május közepén engedélyezték - mondta el Tóth Béla, a Táborfigyelő ügyvezetője, és hozzátette: az időbeli előny csak az egyik, de nem egyedüli ok.
Ugyanis a 11 hetes nyári szünet idejére a családok meghatározott, jellemzően gyerekenként maximum 80-100 ezer forintos büdzséből igyekeznek minél több tartalmas elfoglaltságot biztosítani - írja a Világgazdaság. A táborokra fordítható keretet a családok egy része kénytelen volt megnyirbálni a koronavírus-járvány gazdasági hatása, az ideiglenesen vagy tartósan csökkent jövedelem miatt.
A napközis táborok átlagára idén 37 ezer, az ottalvós táboroké 55 ezer forint, tavaly ugyanezek 35, illetve 50 ezer forintos átlagok voltak. A járvány miatti szervezési moratórium, a fertőzéstől való félelem és a gazdasági hatás együttes következménye lehet, hogy az idén kevesebben jelentkeztek táborokba:
Eszerint legalább ennyi gyerek vesz részt az idén legalább egyhetes táboroztatásban. Átlagosan nagyjából két hétre fizetik be tematikus programokra gyerekeiket a szülők. Noha a táborok ára a megnövekedett költségek és az egy csoportban fogadható kevesebb résztvevő miatt nőtt, az árolló csak azért nem nyílt tovább, mert megjelent a minimalista, azaz minimális költségigényű programokra épülő kategória.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója