8 °C Budapest

Egyre kevesebb céget alapítanak Magyarországon

Pénzcentrum
2014. február 20. 13:32

2013-ban 13,9 százalékkal kevesebb cég alakult Magyarországon, mint az előző évben. A Bisnode Cégalapítási Index (azaz az egy év alatt alapított új cégek átlagos éves cégszámhoz viszonyított aránya) tekintetében Magyarország a régióban a mezőny alsó felében foglal helyet, azaz nálunk az összes vállalkozáshoz képest kevesen vágnak bele cégalapításba, áll a Bisnode nemzetközi üzleti információszolgáltató és cégminősítő elemzésében.

Míg 2008-ban közel 50 ezer új vállalkozás alakult hazánkban, addig 2013-ban már a 35 ezret sem érte el számuk. 2010-ről 2011-re még nőtt az újonnan alapított vállalkozások száma, azonban az elmúlt két évben már erős csökkenés következett be; 2012-ben 20 %-os, 2013-ban pedig 13,9 %-os volt a visszaesés.

Az egyre magasabb kft. alapítási költségek és törzstőke-emelés sem fog segíteni a társas vállalkozások számán, ugyanis 2014. március 15-e után már újra csak 3 millió forintnyi tőkével lehet korlátolt felelősségű társaságot alapítani. A már működő vállalkozások 2016-ig kaptak haladékot a törzstőke megemelésére, azonban, ha bármilyen módon szeretnék módosítani a társasági szerződést, akkor ezt a módosítást már 2016 előtt is csak a tőke megemelésével végezhetik el. Ennek értelmében egy költözés vagy vezetőváltozás esetén is szükséges a nagyobb tőke előteremtése.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem