11 °C Budapest

Amíg nincs védőoltás az új koronavírus ellen, rajtuk a sor: sok múlik ezen

2020. május 12. 16:16

Jelenleg mindenki a védőoltás feltalálását és a gyógyszeres megoldást keresi a koronavírus legyőzése érdekében. De addig, amíg ez nem következik be, mely iparágak és mi tehetnek annak érdekében, hogy felvegyék a kesztyűt, és támogassák a vírus elleni harcot. Azok a lépések, amelyeket lehetett tenni már megtörténtek: home office, házhozszállítás szigorú óvintézkedések mellett, social distancing, online vásárlások előnyben részesítése. Mi a következő lépés?

Kozmetikai iparág

Amíg az emberi szervezeten belüli megoldások nem születnek, addig az átlagosnál is nagyobb a felelőssége a testfelületen kívüli megoldásoknak. A bőrön keresztül a tiszta alkoholos, klóros, hipós behatás igen károsan befolyásolja a bőrünket a kétségkívül ismert előnyök mellett. Ezek mindennapos használhatósága hosszabb távon tarthatatlan lesz. A kozmetikai ipar válhat akár az első védvonal fontos részévé, amennyiben sikerül olyan termékeket előállítania, amelyek egyszerre védik a szervezetünket és bűrünket is. Ilyen azonban kevés létezik manapság, ami azonnali lehetőséget teremt a kozmetikai gyártók K + F részlegei számára. 

Jakabovics Tibor, vegyész, egy biotechnológiai kutatóintézet és egyben egy magyar tulajdonú nemzetközi kozmetikai vállalat tulajdonosa szerint van mód arra, hogy a két szempontot egyszerre érvényesítsük a technológiai eljárások során a nélkül, hogy kozmetikai minőség csorbulna. A vállalat a világjárvány kitörése után azonnal átvizsgálta termékportfólióját már ilyen szempontokat is mérlegelve, és új cselekvési tervet határozott meg.

Ruházati ipar

A ruhák esetében ismerünk már vízlepergető, belülről melegítő, izzadtságelvezető ruhákat. Most itt az idő, hogy a ruhák külső felületein alakítsunk ki olyan felületeket, amelyek képesek gyorsan lepergetni vagy akár megölni a vírusokat. Közel sem lehetetlen vállalkozásról van szó, a természetes és a műszálas textíliák is keverhetőek vegyi anyagokkal, célszerű most a vállalatoknak erre nagy figyelmet fordítaniuk. Aki először rámozdul erre, az jót tesz a környezetével, és marketing előnyt is képes kovácsolni belőle.

A Business & Life Hír- és Cikkügynökség által megkérdezett szakértő szerint nem olyan egyszerű egy ilyen léptékű technológiai fejlesztés, ráadásul a ruházati cégek inkább az az öko-tudatosság irányába mozdulnak, és az anyagokban és azok bevonatában is kiirtják a nem természetes "összetevőket", azaz egy ilyen trend ellene menne az eddigi folyamatoknak. Ráadásul jelenleg a visszaeső kereslet határozza meg a vállalatok gondolkodását, így nagyon erősnek kell lennie annak a vállalkozásnak, amelyiknek most lesz energiája egy ilyen különleges innovációval foglalkozni. Az elképzelés mindemellett figyelemre méltó, és érdemes vele foglalkozni a szakértő szerint.

Takarítás, vegyszergyártás

Ma már egyes állami hivatalok is nagyon helyesen öt napos karanténban tartanak dokumentumokat, mielőtt kiengednék annak érdekében, hogy ne terjedhessen a vírus. A takarítási protokollok azonban nem nagyon változtak, pedig egyes vírusok akár öt napig is élhetnek az irodákban és lakóhelyeken megszokott felületeken.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Az első védvonal fejlesztésének elengedhetetlen része tehát olyan takarító anyagok gyártása és olyan takarítási módszerek alkalmazása, illetve új takarítási eljárások bevezetése, amelyek teljesítik a fenti feltételeket. A tisztítószergyártóknak olyan kombinált anyagokat kell kifejleszteniük, amelyek nem csak tisztítanak, hanem védenek is vírusoktól.

A görög tulajdonú, Közép Európában jelentős piaci pozíciókat elfoglaló Sarantis marketing menedzsere, Deli Károly szerint a tisztító anyagok egy része már ma is alkalmas arra, hogy érzékeny felületeken a tisztítás és fertőtlenítés mellett a vírusokkal szemben is hatékonyak legyenek, de ki lehetne szélesíteni ezt a kört például a bútorápolás területére is. A tisztítóeszközök területén is aktív cég fokozottan figyeli a piaci fejleményeket és a technológiai változásokat, és már tervezi az új kihívásokra reagáló innovációk bevezetését.

Nem a megváltást kell tehát várni. Először a fenti három cél megvalósításán célszerű túl lenni, és utána érdemes majd igazán figyelni a vírus szerkezetének szétbombázását célzó kísérletekre. Amíg utóbbiak folynak, addig is milliárdoknak van szüksége egy új típusú, hatékony védelemre - zárul a közlemény. 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem