A magyar turizmust is agyonvághatja a Brexit

2016. július 8. 09:00

Aggódnak a turizmusban érdekelt cégek Nagy-Britannia Európai Unióból való kilépési szándéka miatt - írja a Világgazdaság.

A napilap a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján azt írta, hogy az Egyesült Királyság állampolgárai a legnagyobb utazók közé tartoznak a világon: 2015-ben csaknem 66 milliószor utaztak külföldre, 682 millió napot töltöttek el a célországokban, és 39 milliárd fontot (16 669 milliárd forintot) költöttek. Mint kiemelték: Európában a németek után ők költik a legtöbbet utazásaik során, így az európai turizmus számára nem mindegy, hogy a gyenge font hosszabb távon visszafogja-e a brit turisták vásárlóerejét.

A cikk szerint a magyar turizmust és vendéglátóipart is érzékenyen érintené a brit utazók elmaradása vagy költekezési hajlandóságának csökkenése. Bár tavaly a brit turisták kevesebb mint 1 százaléka kereste fel Magyarországot, a szigetországbeli turisták forgalmának növekedése a legdinamikusabb - írta a napilap, kiemelve: a brit látogatók száma 2010-hez képest kétharmadával, a vendégéjszakák száma háromnegyedével nőtt. A tavaly Magyarországra látogató 588 ezer brit turista összesen 72,3 milliárd forintot költött itt, vagyis egy utazó egy nap alatt mintegy 24 ezer forintot. A britek magyarországi turisztikai kiadásait tekintve - folyó áron - 2010-hez képest 87 százalékos emelkedést mért a KSH.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm