A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét.
Még csak a koronavírus-járvány elején jár az ország, és a gazdasági hatások is csak kibontakozóban vannak, de a vállalkozások tömeges átminősítése már megkezdődött.
Komoly próbatétel előtt áll a hazai gazdaság, a vállalkozások egy része még a túlélésért küzd, a szerencsésebbek már az üzletmenetük újraszervezését végzik, a legleleményesebbek pedig már a helyzet kiaknázásán gondolkodnak. Egyet biztosan mondhatunk, hogy az elmúlt években kialakult cégminősítési gyakorlatát minden vállalkozásnak át kell gondolni.
A járvány hatására alapvetően rendeződik át a cégminősítési térkép. Mivel a válság lefutási görbéje még nem látszik, illetve a kormányzati intézkedések is nagy frekvenciában érkeznek, így sok út létezik a legtöbb cég, ágazat várható életpályájában. Ezzel együtt néhány tényezőt már most érdemes kiemelni. A közzétett adatokra épülő minősítéseknél komoly változás következett be több ponton is. Az ágazati kockázatok átalakulnak, illetve általánosságban a likviditási mutatók, a csoport szintű tőkehelyzet komolyabb szerephez jut a cégminősítésnél.
A koronavírus gazdasági hatásait követve, az Opten kockázati besorolás modellje már közel 30 ezer cég esetében generált új értéket, és további 100 ezer vállalkozás átsorolása várható a következő időszakban.
A partnereik minősítésénél a vállalkozásoknak ugyanakkor olyan információkat is érdemes figyelembe venni, amelyek a vállalkozó saját birtokában vannak, illetve érdemes további kutatott információkat is mérlegelni. Ilyen elsősorban a vevőkör kockázati kitettsége, a szállítók pótolhatósága, a tevékenységi kör szélessége, az ügyfelek száma, az export/import kitettség mértéke, a cégcsoport együttes értékelése.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Kötelező győzelemmel szerezhet hétvégén bajnoki címet a Ferencváros
- Ilyés Ferenc ezt tanácsolja a leendő olimpikon kézilabdázóknak
- Drámai képsorok a hajnali ferihegyi úti tragédiáról - videó
- A háború nem döntötte be az orosz turizmust
- Napelemes bejelentést tett a Budapesti Közművek
- A betétdíj farvizén trükkös áremelés közelít