2017. szeptember 26. kedd Jusztina

75 millió forintos bírságot kapott a Magyar Telekom

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 75 millió forint bírságot szabott ki a Magyar Telekomra a Flip Otthon nevű díjcsomag bevezetésének módja miatt - derül ki az NHMM közleményéből.

A hatóság szerint a Telekom jogtalanul szerzett versenyelőnyt, és a csomag általános szerződési feltételei (ÁSZF) is szabálytalanok voltak. A büntetésből az előbbi 50, az utóbbi 25 milliós büntetést ért.

A Telekom május közepén, önálló márkaként vezette be a Flip nevű, egyszerűségre és átláthatóságra törekvő tévé-internet-telefon csomagot, amelyet hűségidő nélkül kínált - nem túl sokáig, mert június elején az NMHH eljárást indított, és ideiglenesen le is tiltotta a szolgáltatást. Akkor a Telekom közölte, hogy szerintük a Flip piaci bevezetése, szolgáltatása és árazása mindenben megfelel a jogszabályoknak és hatósági döntéseknek, de együttműködnek az NMHH-val.

Az NMHH első kifogása szerint a díjcsomaggal a Telekom nem felelt meg "az átláthatóságra, az egyenlő elbánásra, a költségalapúság és díjak ellenőrizhetőségére, illetve a hozzáférésre és összekapcsolásra vonatkozó" előírásoknak. Ezek értelmében a cég mint jelentős piaci erejű szolgáltató nem folytathatott volna olyan piaci gyakorlatot, amely alkalmas a verseny korlátozására. A hírközlési törvény és az uniós szabályozás alapján a Telekom mint jelentős piaci erejű szolgáltató nem folytathatott volna olyan piaci gyakorlatot, amely alkalmas a verseny korlátozására.

Ugyanis, ha egy ilyen szolgáltató egy új, a korábbiaktól lényegesen eltérő internetszolgáltatást is tartalmazó díjcsomaggal bővíti a kínálatát, a tervezett szolgáltatást annak bevezetése előtt legalább 30 nappal köteles a hatóság által előzetesen jóváhagyott nagykereskedelmi áron felajánlani a többi szolgáltatónak. A Telekom nem nyújtott be ilyen kérelmet a hatósághoz, így a lehetséges versenytársak nem tudtak választási lehetőséget nyújtani az előfizetőknek a Telekom szolgáltatásával szemben, ezért a versenyhiány miatt az előfizetők érdekei sérülhettek. Az NMHH elnöke által meghozott határozat jogerős, de a szolgáltató a bíróság felülvizsgálatát kérheti.

A második hatósági felügyeleti eljárás jogsértéseket tárt fel a Flip díjcsomag május 16-án, május 29-én, július 1-jén és augusztus 1-jén hatályba lépett ÁSZF-jének több pontja esetében is, amelyekben a szolgáltató nem tartotta be a törvényi és rendeleti előírásokat. Az ÁSZF-ben - helytelenül - a Telekom többek között a szolgáltatás szüneteltetését helyezte kilátásba arra az esetre, ha az előfizető nem a szolgáltató által meghatározott feltételek szerint veszi igénybe az ügyfélszolgálatot. Jogszerűtlenül alkalmazta az előfizetői szerződések felmondását díjtartozás esetén; hibaelhárításért kérhető díjat, továbbá egyéni előfizetők számára az első hívásrészletezőért felszámítható díjat jelölt meg. Jogsértésnek számít a szolgáltatás korlátozása esetén - a jogszabályban meghatározottaktól eltérően - a szolgáltatás minőségi vagy más jellemzőinek csökkentése helyett az internetszolgáltatás teljesen elérhetetlenné tétele és az áthelyezésre vonatkozó igények jogszabályban rögzített határidőn túli teljesítése is.

A hatóság azoknál az előfizetőknél, akiknél a Telekom a jogsértő ÁSZF-rendelkezéseket alkalmazta és emiatt az érintetteket hátrány érte, kötelezte a jogszerű állapot helyreállítására. A Telekomnak ennek módjáról és menetrendjéről a hatóság számára intézkedési tervet kell benyújtania; módosítania kell ÁSZF-jét, ehhez intézkedési tervet szükséges kidolgoznia, illetve közleményt kell feltüntetnie a honlapján, hogy az elkövetett jogsértés - az előfizetők védelmében - széles körben ismertté váljon. Az NMHH Hivatala által meghozott határozat nem jogerős, az ellen a szolgáltató fellebbezhet az NMHH elnökénél.

A Telekom nem ért egyet

A Magyar Telekom nem ért egyet az NMHH álláspontjával, ezért a nem jogerős határozat ellen fellebbezni fog, a másik határozat bíróságon való megtámadását pedig megfontolja

 - írta a döntésekre reagáló közleményében a cég. Azt írták, a Flip Otthon + csomag jelzett vizsgálata során együttműködnek a hatósággal.

"Egy új márka beindításakor természetes, hogy vannak hatósági vizsgálatok, eljárások, különösen, ha olyan újszerű, és az ügyfelek által egyhangúan pozitívan fogadott piaci ajánlatról van szó, mint a Flip ajánlata" - írták.

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk

Kőgazdaggá válhatsz te is, ha pontosan követed ezt a 6 lépéses tervet
Nem a lottóról van szó, ez tényleg megvalósítható.


Feliratkozom a hírlevélre!

 

Itt a nagy népvándorlási körkép: közel 30 év tragédiái számokban

1990 óta sok olyan esemény történt, ami megrengette a világot. Ezek között pedig jócskán voltak olyanok, melyek hatására emberek tömegeinek kellett elhagyniuk otthonaikat. A lenti infografika az elmúlt...
 

Filléres csodaszer, amitől többet nem lesz herpeszed

Sok bölcsességet lehet tanulni a nagyszülőktől, tőlük lehet megszerezni a legfinomabb sütirecepteket is, és olyan házi praktikákat is el lehet tőlük lesni, ami nagyban megkönnyítheti a hétköznapjainkat....
NÉPSZERŰ
FRISS

Interspar

09.21-09.27
Országos

Spar

09.21-09.27
Országos

Lidl

09.21-09.27
Országos

Auchan

09.21-09.27
Országos

Aldi

09.21-09.27
Országos

Tesco

09.21-09.27
Országos

Spar, Interspar

Borkatalógus
09.06-09.27
Országos

Diego

09.01-09.30
Országos