A Linkedinen jelentették be az örömhírt, hogy a Time Out Market, a világ számos nagyvárosában már bizonyított gasztro piac hamarosan megérkezik Magyarországra.
Az elmúlt évtizedben rengeteget fejlődött a budapesti csúcsgasztronómia, a koronavírus-járvány azonban a vendéglátáson belül a külföldiekre leginkább támaszkodó luxusétteremeket sújtja leginkább. A Babel, a Costes vagy az Onyx zárva vannak, a Borkonyha a napokban nyitott újra. A Michelin-csillagos éttermek közül elsőként a Széll Tamás által fémjelzett Stand nyitott ki június közepén. A járvány előtt mintegy hatvan százalékban külföldieket kiszolgáló étterem első két hete "egyenesen elkeserítő volt" a nyitás után. Ugyanakkor a pesti Stand testvérétterme, a budai Stand25 vendégköre kilencven százalékban magyar, amely a kieső forgalmat némileg ellensúlyozta.
A budapesti turizmus élénkülésével párhuzamosan, július közepére kezdett visszazökkenni a Stand és a Stand25 étterem forgalma a tavalyi szintre. Augusztusban már az előzetes terveiket hozta a forgalom, a határzár és a második hullám miatt azonban szeptemberben eltűntek a külföldiek, és a magyar vendégek is óvatosabbak lettek Hamvas Zoltán, az éttermek egyik tulajdonosa szerint - írja a G7. A dolgozókkal konszenzusra jutva - szinte mindnyájukat megtartva - mintegy egyharmados bércsökkentésében állapodtak meg.
A jelentős részben turistákból élő bulinegyed is szenved. Laurenczy Árpád két helyet üzemeltet a negyedben: a 80-90 százalékban magyarok által látogatott Kadarkát és az 50-60 százalékban külföldieket kiszolgáló Bárkát. A Bárkát egyelőre meg se nyitották, a Kadarkának pedig hullámzó a forgalma. "A magyar törzsvendégek hurráoptimizmussal tértek vissza a nyitás után, nagyon jó júniust zártunk, és júliusban is egész jól működtünk" - mondta Laurenczy. Augusztus közepén már egész sok külföldi is jött, 20-a után azonban elkezdett fogyni a magyar törzsközönség, "a vége már nagyon csökkenőben volt", a szeptemberi forgalom pedig majdnem fele a tavalyinak.
- mondta Laurenczy. Ugyan eleinte kapott kedvezményt a bérleti díjra, de már teljes számlákat kap. "Arculatot is kell váltani valószínűleg. Prémium borokkal foglalkozunk, de a válságban váltani kell, mert nem vagyunk létszükségletek, nem a napi menüből élünk" - mondta.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Koronavírus - stagnál az örökítőanyag koncentrációja a szennyvízben
- Donald Trump „nagyszerű barátnak” tartja Andrzej Dudát – New Yokrban egyeztettek
- Ha van robogója, akkor erre érdemes odafigyelni!
- Vezető kutató: ennyire vegyes a kép Európában a gázai konfliktussal kapcsolatban
- Magosz: újabb aszály fenyeget, azonnali megoldás kell
- Bajnokok Ligája - a Bayern vezetőedzője a Wembleyben zárná a szezont