Jelentősen túllépte a megengedett sebességet egy elektromos autóval közlekedő magyar sofőr Ausztriában.
Idővel teljesen eltűnnek az autók, helyüket pedig a közösségi közlekedés mellett a bringázás és az egyéb alternatív megoldások veszik át - szól a jóslat. A városi autózás egyik legújabb kihívója az elektromos bringa, ami a biciklinél sokkal kényelmesebb, az autónál pedig sokkal olcsóbb. De tényleg van értelme ilyet venni? Ezt mutatjuk be a cikkünkben.
Az autózás végóráit megannyi próféta megjövendöli mostanában. Hagyományos szóbeszéd, hogy a tömegközlekedés fejlődésével, dugódíjak bevezetésével a városon belüli autózás értelmét veszti, helyette a tömegközlekedés dominál majd. Később megjelentek az autómegosztó platformok, akkor ezekben látták a jövőbelátók az autózás végét. Ma épp az önvezető, elektromos taxik azok, amik majd megszüntetik az autóbirtoklás értelmét. Mi nem kívánuk jósolni, a tény azonban tény: az eladott autók száma és a városi autós közösség folyamatosan nő.
Inkább a kocsinál maradnál? Válogass a Pénzcentrum kalkulátorában az autóhitelek között!
Vannak egészen meredek állítások is: némelyek azt gondolják, hogy a közösségi bringamegosztó rendszerek teszik taccsra az autózást, újabban pedig az elektromos roller lett a sláger. Van azonban még egy ennél is érdekesebb, hazánkban egyelőre elterjedőben levő eszköz, az előző kettő kombinációja, az elektromos bicikli. A Daily Mail újságírója utána is járt, hogy valóban alkalmas-e ez az eszköz az autó kiváltására.
Az ő tesztjének fókuszában a kényelem mellett az ár volt. Arra volt kíváncsi, tud-e spórolni, ha elektromos biciklivel jár dolgozni autó helyett. Igaz, hogy a munkába tartó út során megspórolt egy csomó pénzt a benzinen, és a 10 fontos parkolójegyet sem kellett befizetnie, maga a bérlés 34 fontba, azaz több mint 10 ezer forintba került. Ez így nem tűnik kedvezőnek. Persze meg is lehet vásárolni a bringát, az ő általa tesztelt példány 1350 fontba, azaz körülbelül 450 ezer forintba kerül.
A bicikli elméletben alkalmas nagyjából 45 kilóméteres táv megtételére egy töltéssel. Egy éjszaka alatt feltöltődik, és nem igényel semmilyen speciális töltőt, simán feldugható a konnektorra is. Az elméletet azonban nem támasztotta alá a gyakorlat, a teszt során már a hazaúton lemerült a bringa, így aztán tekerni kellett hazáig.
Pokolian kényelmetlen
A bicikli egyébként legfeljebb 25 kilométer/órás sebességgel tud haladni, így sebességben nem veheti fel a versenyt az autóval. Időben egyébként nem jött ki rosszul emberünk, annyi időbe telt beérnie a munkába, mintha tömegközlekedett volna. Az egyetlen baj viszont az, hogy rettentően macerás volt.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A 20 kilós dög, bár összehajtható, nagyon nehezen cipelhető, a metrón és a vonaton pedig egészen sok helyet foglal. Az összehajthatóság is ráadásul meglehetősen elméleti tényező, a tesztelőnek például hosszú bajlódás után is csak segítséggel sikerült. Azt is hozzátette, hogy amikor lemerült, a tekerés elég izzasztó volt, tekintve a bringának kétszer akkora a súlya, mint egy hagyományos kerékpárnak.
Itthon sem éri meg
Mi is megnéztük, hogy itthon mennyibe kerül egy ilyen bringa. A bérlés itthon is borsos, egy napra 3000-4000 ezer forint alatt nem ússzuk meg, de ez a ritkább, a napi 10 ezer forintos ár inkább reális. Napi használatra így jelenleg csak úgy jöhet szóba, ha megvesszük. A legolcsóbb darabok is 350 ezer forinttól kezdődnek, de nem ritka a milliós ár sem, a félmilliós elektromos bringa pedig meglehetősen átlagos árazásúnak tekinthető. A teszt során a szerző azt is hozzátette, hogy egy ilyen bringát bizony spéci lakattal kell védeni, az pedig szintén 10 ezer forinttól kezdődik.
Inkább a kocsinál maradnál? Válogass a Pénzcentrum kalkulátorában az autóhitelek között!
Hogy mit hoz a jövő - nyilván nem tudjuk. Az elektromos roller alkalmas lehet a gyaloglás vagy a tömegközlekedés kiváltására, és bár az elektromos bringa jelenleg teljesen értelmetlennek tűnik, vélhetően a fenti eszközök versenytársa lehet mégis, ha a hibákat sikerül kijavítani. A városi autózás koporsójába azonban nem ez fogja beleütni az első szeget.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Elköltözik Szemesről a legendás balatoni filmfesztivál
- Újabb drón roncsait találták meg román területen
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea