2019. augusztus 20. kedd István

Új korszak kezdődik: hamarosan ezeken a menő vonatokon utazhatunk


Ünnepélyes keretek között hivatalosan is kigördült a szerelőcsarnokból az első KISS-motorvonat a Dunakeszi Járműjavító Kft. telephelyén. Szerdán várhatóan megkezdik a forgalomba helyezéshez szükséges típusteszteket. A MÁV-START és a Stadler Bussnang AG közti megállapodásnak köszönhetően a KISS motorvonatok 2020 februárjától állhatnak forgalomba a váci és a ceglédi elővárosi vasútvonalon. További 8 darab emeletes motorvonat érkezik 2021 elején, így ezeken a vonalakon teljes mértékben modern motorvonatok szolgálhatják majd ki az utasokat.

Új korszak nyílik a személyszállításban 2020 februárjától, amikor a MÁV-START 11 darab nagykapacitású KISS motorvonatot állít forgalomba a legforgalmasabb Budapest-Vác-Szob és Budapest-Cegléd-Szolnok elővárosi vasútvonalon. Az új járműveknek köszönhetően stabilabb lesz a menetrend, ezen felül az utasok elégedettségét szolgálja majd a modern, komfortos, 600 férőhelyes légkondícionált utastér, a korszerű utastájékoztató rendszer, a vezeték nélküli internet hozzáférés, és a mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozók. 

A két KISS motorvonat szerdán Németországban és Csehországban kezdi meg a hivatalos több hónapos teszteket, amely a forgalomba álláshoz szükséges típusengedély megszerzésének az előfeltétele. A folyamat meggyorsítása érdekében a Stadler a próbafutásokat összesen három járművel végzi majd párhuzamosan, míg további két járművel oktatási és képzési feladatokat látnak el. 

Az új járművek jelentős hazai hozzáadott érték mellett készülnek. Az első 11 KISS jelentős részének összeszerelése - a Stadler és a Dunakeszi Járműjavító stratégiai együttműködése keretében - Dunakeszin történik. Ezen felül 8 szerelvény motorkocsijának és betétkocsijának összekapcsolása, illetve az összes jármű üzembe helyezése is itt valósul meg. Az emeletes szerelvények 132 db forgóváza szintén Magyarországon készül, ezek gyártása a Stadler szolnoki forgóváz-revíziós központjában történik. Három szerelvény, illetve a járművek kocsiszekrényei és a motorkocsik a Stadler emeletes vonatok gyártásáért felelős svájci kompetenciaközpontjának irányítása alá tartozó fehéroroszországi üzemben, Minszkben készülnek. 

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára kiemelte: 

Az emeletes KISS szerelvények minden bizonnyal ugyanúgy jelképeivé válnak a magyar vasút megújulásának, ahogy több mint egy évtizede annak számítanak a hazai FLIRT-ök is. 

"A következő másfél-két évben a magyarországi utasok a vasúti szolgáltatások színvonalának újabb jelentős növekedését tapasztalhatják majd. A jövő év végéig két jelentős pályafejlesztés is befejeződik a főváros vonzáskörzetében, összesen közel 110 kilométeren, a Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs és a Rákos-Hatvan vonalszakaszokon. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium a vasút elővárosokban megmutatkozó versenyelőnyét Budapest mellett a vidéki nagyvárosokban is érvényesíteni kívánja." 

Tuzson Bence, a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára, Pest megye 5. vk. országgyűlési képviselője elmondta: 

A ma Dunakeszin kigördülő emeletes vonat fontos állomás abban a szemléletváltozásban, amely a vasút működésében az elmúlt időszakban végbement. A vasúti közlekedés egy olyan hagyományos és fenntartható közlekedési forma, ami a XXI. századi infrastruktúrával a jövő generációinak is utat mutathat. Az elkövetkező időszakban is azért fogunk dolgozni, hogy a maihoz hasonló korszerű fejlesztésekkel segítsük a környékbeliek életét.

Homolya Róbert a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója  beszédében kifejtette: 

A részben hazánkban készülő KISS motorvonatok segítségével növelhető a megbízhatóság, a rendelkezésre állás és a hatékonyság, melyek együttesen szavatolják a kötöttpályás közlekedés jövőbeli versenyképességét és az utasszám növelését. 

"Különösen hangsúlyos az utasszám-emelkedés Budapest elővárosi közlekedésében, azon belül is a két legforgalmasabb vonalon, a vácin és a ceglédin. Mindkettőn 5 százalék körüli az éves utasszám-növekedés 2015 óta. Jelenleg mindkét vonalon 12,5-12,5 millió utast szállítunk évente. A MÁV 11 birodalmi lépegetője 2020 elejétől a 70-es és a 100a vonalakon áll majd forgalomba." 

Peter Spuhler, a Stadler Rail AG igazgatóságának elnöke hangsúlyozta: 

Kimondhatatlanul büszke vagyok arra a pályára, amelyet a Stadler Magyarországon és a nemzetközi piacon az elmúlt lassan másfél évtizedben befutott. 

"2005-ben a Stadler egy családi vállalkozásként nyerte el első megbízását a MÁV-tól 30 darab motorvonatra, ma pedig már tőzsdén jegyzett cégcsoportként rendelkezik szerződésekkel összesen 170 darab járműre. Az emeletes járművek forgalomba állítása nem csak a MÁV-nak, hanem nekünk is óriás mérföldkő Magyarországon." 

Szepessy Tamás, a Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója hozzátette: 

Mérföldkő lesz ez a hazai közlekedésben, hiszen a zsúfolt, kevésbé modern kocsik helyett kényelmes, 21. századi megoldást kínálunk az utazóközönség részére. 

"Nagy büszkeség számomra, hogy ezt a Magyarországon egyedülálló és kiemelkedően fontos gyártási, szerelési folyamatot nagy múltú, közel 100 éves gyárunk végezheti el, amivel bizonyíthatja, hogy napjainkban is magas színvonalat, megbízható minőséget állít elő fejlett technológiai megoldásokkal, szakmailag felkészült, képzett kollégákkal. Mára létszámunk meghaladja a 600 főt. Dolgozóinknak stabil munkahelyet, ideális körülményeket, kimagasló fizetést tudunk biztosítani." 

Jelentős agglomerációs településként Dunakeszi közlekedésében kulcsfontosságú a vasúti fejlesztés és kapacitásnövelés megvalósítása. A lakosság igényeinek minél magasabb színvonalú kiszolgálását személy szerint is kiemelt feladatnak tartom

- mondta el Dióssi Csaba, Dunakeszi polgármestere.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

A Pénzcentrum kalkulátorával könnyedén megtalálhatod a legolcsóbb személyi kölcsönt. Íme, itt egy konkrét példa: kalkulátorunkban 1 millió forintos hitelösszeget és 60 hónapos futamidőt adtunk meg. A törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 20 252 forintos törlesztőrészlettel a Raiffeisen nyújtja (THM 8,97%), de nem sokkal marad el ettől a K&H 22 748 forintos törlesztőt (THM 13,79%) ígérő ajánlata sem. Emellett érdemes még megemlíteni a Cetelem, az MKB, valamint a Budapest Bank konstrukcióját is. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
11
22
33
 Kedvelem az oldalt

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

Aldi

08.15-08.21
Országos

Lidl

08.15-08.21
Országos

Auchan

08.15-08.28
Országos

Spar

08.15-08.21
Országos

Interspar

08.15-08.21
Országos

Lidl

Iskolakezdés
08.01-09.14
Országos

Tesco

Iskolakezdés
07.31-08.21
Országos

Aldi

Iskolakezdés
07.25-09.07
Országos