2020. július 2. csütörtök Ottó

Úgy megvágta a Nissan a Leaf árát, hogy járjon rá a teljes 2,5 milliós állami támogatás


Úgy megvágta a Nissan magyarországi importőre a Leaf árát, hogy járjon rá a teljes, 2,5 milliós állami támogatás - értesült a Pénzcentrum. Így a tisztán elektromos Nissan LEAF-hez már 8 190 000 forintért hozzá lehet jutni. A lépés még inkább megerősíti, hogy az új támogatási rendszer igazságosabb az olcsóbb autók intenzívebb támogatása miatt, így jóval szélesebb kör számára válnak elérhetővé a villanyautók. Különösen, hogy piaci szakértők szerint a Nissan lépése beindíthatja a versenyt, és hamar a többi importőrt is hasonló árvágásra késztetheti.

A Pénzcentrum értesülése szerint a 2,5 milliós állami támogatást további 1,8 millió forintos kedvezménnyel egészíti ki a Nissan magyarországi importőre, így a LEAF 4 300 000 forinttal alacsonyabb áron vásárolható meg, mint korábban. Az új kedvezményes ára a LEAF-nek 8 190 000 Ft lett. Az ilyen mértékű árvágásoknál persze mindig felmerül a kérdés, hogy csak egy költséges marketingfogásról van-e szó, vagy így is nyereséges a kereskedőnek a történet, azaz

eddig durván túlárazva volt kint a termék a piacon?!

"A bevezetett 1,8M forintos kedvezmény mutatja az egyértelmű elkötelezettségünket az elérhető árú tisztán elektromos autók iránt. Nagy várakozással tekintünk a jövőbe, és bízunk benne hogy az állami ösztönző az általunk kiegészített támogatással arra buzdítja majd az autóvásárlás előtt állókat, hogy váltsanak tisztán elektromos meghajtásra. Mindezzel nemcsak a környezetért tehetnek, hanem átélhetik az elektromos autók adta vezetési élményt is" - tájékoztatta a Pénzcentrumot Reizer Levente, a Nissan magyarországi Elektromosautó Termékmenedzsere.

Elkötelezettségünknek itt nincs vége. A Nissan részt vesz egy NEXT-E nevű Európai Uniós nagyprojektben, amelynek köszönhetően a régió 6 országában a fő autópálya szakaszok le lesznek fedve villámtöltőkkel. Szám szerint 250 db villám és ultra-gyors töltők kerülnek telepítésre. Korábban is támogatta a Nissan az elektromos autó infrastruktúra fejlesztést, viszont a NEXT-E, többek között a MOL és az E.ON-nak köszönhetően áttörő eredményeket hoz majd, az ország és a régió átjárhatóságában. A töltők nagy része várhatóan már 2020 végére működni fognak

- fűzte hozzá Reizer Levente.

A magyar autópiac jövője szempontjából kiemelkedő lépést jelent a villanyautókra vonatkozó új állami támogatási rendszer, amelynek elindítása időzítése is üdvözlendő, hiszen a koronavírus-járvány miatt az újautó-eladások Európa-szerte és Magyarországon is visszaestek - közölte nemrég a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) és az újautó-eladások finanszírozásában kulcsszerepet vállaló lízingcégeket tömörítő Magyar Lízingszövetség.

Az új állami támogatási rendszerben - amelyet a Klíma és Természetvédelmi Akcióterv keretében vezet be a kormány - a maximum 11 millió forintos új, tisztán elektromos autókra 2,5 millió forint támogatás kérhető, a maximum 15 millió forintba kerülő új villanyautókra pedig 0,5 millió forint vissza nem térítendő támogatás igényelhető. A támogatás mind pénzügyi, mind operatív lízing igénybe vétele mellett is pályázható.

Autót vennél, de nincs rá elég pénzed? Keress olcsó finanszírozást a Pénzcentrum kalkulátorával!

Pesti Tímea, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja kifejtette, hogy az alsó ársávban megnövelt állami támogatás miatt az elektromos autó használatának teljesköltség-mutatója versenyképes, sőt, kedvezőbb lehet a hagyományos motorral szerelt autókhoz képest. "Ez mind a magánszemélyek, mind a cégek, mind a flottaüzemeltetők számára vonzóbbá teszi a villanyautókat" - tette hozzá a Magyar lízingszövetség szakembere.

Gablini Gábor, a Gémosz elnöke pedig arról beszélt, hogy az új támogatási rendszer igazságosabb az olcsóbb autók intenzívebb támogatása miatt, így jóval szélesebb kör számára válnak elérhetővé a villanyautók. Kiemelte azt is, hogy a pályázati rendszer az eddiginél egyszerűbb lesz és a támogatást gyorsabban kapják meg az érintettek. Emellett az elektromos autók gyorsabb terjedése segíti a klímacélok megvalósítását is.

Magyarországon az idei első negyedévben összesen 517 új, tisztán elektromos autót helyeztek forgalomba az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint, ez közel 36 százalékos emelkedést jelent éves összevetésben. Tehát a villanyautóknál növekedés történt, szemben a teljes újautó-piacon mért - a koronavírus-járvány miatti kereslet visszaesésből adódó - márciusig még csak 5, de áprilisig már majd 17 százalékos csökkenéssel. Persze az új villanyautók részesedése a teljes piacon még alacsony, de hosszabb távon, várhatóan egyre nagyobb szelet jut majd nekik.

Pesti Tímea, a Magyar Lízingszövetség elnökségi tagja azt mondta: A villanyautókra vonatkozó új támogatási rendszer miatt a vállalati flottákban is növekedhet az elektromos autók részesedése, ahol a lízingfinanszírozás és a flottakezelés hagyományosan erős, így a lízingcégek számára is egyre fontosabb ez a trend.

Címlapkép: Getty Images

KIHÚZNA A BAJBÓL 2 MILLIÓ FORINT?

Fontos! 2020. december 31-ig minden hazai banknál igényelhetőek az akciós fogyasztási hitelek, melyek kamata egységesen 5,9%. A kedvezményes személyi kölcsön kamata viszont a legtöbb banknál 2021-től megváltozik, és így magasabb lehet a törlesztőrészlet is. Ha például 2 millió forintra lenne szükséged, akkor az egyik legjobb ajánlatot most a CIB Bank nyújtja, itt 60 hónapos futamidővel a kedvezményes időszakban 38414 forintos törlesztőre, míg 2021-től 40219 forintos törlesztőre számíthatsz. De nem marad el ettől a Raiffeisen Bank ajánlata sem, amely esetében, szintén 60 hónapos futamidő esetén, az 5,90 százalékos kedvezményes THM 7,96%-ra ugrik a THM-plafon megszűnése után. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk

Fordult a kocka: nem kell már levadászni a jó munkaerőt, kedvükre válogathatnak a cégek
Zdravka Demeter Bubaloval, a MOL-csoport HR igazgatójával beszélgettünk.


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

  Ajánlatunk