21 °C Budapest

Tisztábbak, de drágábbak is lesznek az új autók Európában

Pénzcentrum
2013. április 26. 14:32

Egyetért az Európai Parlament környezetvédelmi szakbizottsága az új autók kibocsátáscsökkentési terveivel, de már előre lefektetné azt is, hogy a következő évtizedben hogyan kell tovább csökkenteni az EU-ban gyártott gépjárművek károsanyag-emisszióját - írja a Bruxinfo. A képviselők által szerdán elfogadott jelentést júliusban szavazhatja meg az Európai Parlament plenárisa.

A környezetvédelmi területen korábban többször tapasztalt gyakorlattól eltérően az Európai Parlament nem kívánja továbbszigorítani az Európai Bizottság javaslatát az új gépjárművek kibocsátáscsökkentésével összefüggésben. Az EP környezetvédelmi szakbizottsága szerdán fogadta el a német néppárti Thomas Ulmer jelentését, amely lényegében jóváhagyja az Európai Bizottság javaslatát, nem módosít az általa szabott határértékeken, konkrétabb célkitűzések meghatározását kéri viszont hosszabb távon.

Az Európai Bizottság tavaly júliusban együtt fogadta el az új személyautók és a kisteherautók kibocsátáscsökkentéséről szóló két rendeletet. (Az Európai Parlament - két különböző jogszabály lévén - külön vitázik a két rendeletről, a szerdai szavazás csak a személyautókra vonatkozott.)

A 2020-tól gyártott új személyautók már csak 95 gramm szén-dioxidot bocsáthatnak ki kilométerenként szemben a 2011-ben "mért" átlag 135 grammhoz képest. Az EU előírásai szerint félidőben (2015-re) már 130 grammra kellene mérsékelni a személygépkocsik kibocsátását.

A környezetvédelmi szakbizottság jóváhagyta a 95 g/km-es célszámot 2020-ra, de egy elfogadott módosítás szerint az Európai Unió tagállamainak 2025-re 68-78 g/km-es szintre kellene továbbcsökkenteni az újonnan gyártott autók kibocsátását.

A 95 g/km gyártói átlagot jelent, ami azt jelenti, hogy az adott évben egy gyártó által előállított új autók átlagos kibocsátása nem lehet több 95 g/km-nél. Mindez azt jelenti, hogy a gyártóknak lehetőségük van régebbi technológiájú, szennyezőbb autót gyártani, (az EP szerint évente legfeljebb ezret), de ez azt is jelenti, hogy az eddiginél több környezetbarát autót kell gyártaniuk ahhoz, hogy 2020-ra elérjék a 95 g/km-es kibocsátási átlagot. Az EP - ennek elmulasztása esetén - különböző szankciókat tartana szükségesnek.

További ösztönzőt jelentene a minél tisztább modellek gyártására a szuperkredit-rendszer bevezetése. A parlament újítási javaslataként a kilométerenként 50 grammnál kevesebb károsanyagot kibocsátó autókat a gyártók 3,5 autónak számíthatják majd be a statisztikák elkészítésekor. Az Európai Parlament szerint 2016-tól ezt 1,5-re kellene csökkenteni, 2024-re pedig el is kellene törölni, magyarán 11 éven belül egy 50 g/km-os kibocsátású autó is már csak egy autónak számít az összkibocsátási statisztikák meghatározásakor.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A környezetvédelmi szakbizottság felhívta a figyelmet arra is, hogy sürgősen át kellene térni az ENSZ által kifejlesztett Könnyű Gépjárművek Légszennyezés-vizsgáló Ciklusa (WLTP) elnevezésű mérési eljárás európai uniós átvételére, amely az EP szerint sokkal megbízhatóbb, mint a jelenleg az EU-ban használt eljárások. A képviselők - idézve szakértőket - úgy látják, jelentős különbségek vannak a gyártók által "laboratóriumi" körülmények között mért és utána hivatalosan közölt, valamint a forgalomban mért valós károsanyag-kibocsátási értékek között.

Az Európai Parlament szakbizottságának jóváhagyásával megkezdődhetnek az egyeztetések a tagállamokat tömörítő Tanáccsal.

 

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. március 29. 10:30
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm