Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének szóvivőj az eset kapcsán felhívta a figyelmet a tudatos fogyasztói magatartás fotósságára.
Míg a digitális térben nagyobb a hajlandóság a javaink, szolgáltatásaink megosztására, addig a való életben nehezebben osztozkodunk - ez is befolyással van a magyarországi közösségi gazdaság gyors elterjedésére, derült ki a Sharing Economy Szövetség januári, közösségi közlekedés tematikáját górcső alá vevő kerekasztal beszélgetésén.
Az utóbbi években a turizmus, a pénzügyek, a HR és a közlekedés területére is betört a közösségi és a megosztás alapú gondolkodás. Az Egyesült Államokban akár már luxusruhát is lehet közösségi alapon bérelni, hazánk egyelőre inkább még csak most kezd ismerkedni ezekkel a lehetőségekkel. Négy, a közösségi közlekedésben és városfejlesztésben szerepet vállaló szervezet: a GreenGo, a Járókelő.hu, a Lime és az Oszkár TeleKocsi szakemberei vitatták meg a Sharing Economy Szövetség idei első kerekasztal beszélgetésén az üzleti modell kihívásait, a 2020-as trendeket, innovációkat és kihívásokat.
Továbbra is kevesen ismerik vagy éppen értik a megosztáson alapuló cégeket, ezek előnyeit és újító törekvéseiket.
- ismertette Pribék Márton, a SESz kommunikációs vezetője. Hangsúlyozta, hogy a közösségi gazdaság valójában évszázadok óta jelen van: ha főzésnél hiányzik egy összetevő, kérünk a szomszédtól, ha kölcsöntárgyra van szükségünk, körbe kérdezünk az ismerősök között. Az utóbbi években annyi változott csak, hogy egy-egy vállalat, mint szolgáltató beállt a tematikus megmozdulások mögé, és digitális platformot biztosít a kereslet és kínálat találkozásához.
- mondta el Finta Kriszta, az Oszkár TeleKocsi marketingvezetője. Állítása szerint, aki egyszer kipróbálta az oszkározást, nagyobb hajlandóságot mutat arra, hogy legközelebbi útja során is megossza mással az autóját. Ezt bizonyítja, hogy az utóbbi évben 15 százalékkal emelkedett a megvalósult utazások száma.
A megosztott elektromos közlekedési eszközöket képviselő Lime és GreenGo stabil felhasználói bázissal rendelkezik Budapesten, de még van lehetőség növekedésre. Kiemelték, hogy a közösségi közlekedésben ritka az olyan felhasználó, aki csak egyféle eszközt használ. Míg hosszabb utak során inkább autóba ülnek, vagy robogóra pattannak a lakosok, rövidebb távokra, autóval nem megközelíthető, vagy éppen forgalmas helyekre inkább rollert, biciklit választanak. Így folyamatos a kereszthasználat, sőt ez összefonódik a fővárosi tömegközlekedéssel is.
Az innováció, a megújulás során az egyik legfontosabb tényező, hogy a lehető legpontosabban mérjék fel a jelenlegi ügyfél igényeket, és ezek alapján építsék tovább a szolgáltatást.
- nyilatkozta Tóth Tamás, a Lime magyarországi képviselője. Az e-rollermegosztó ügyvivője elmondta, hogy vannak olyan elemek, amikre nagy a felhasználói igény, viszont egyelőre a technikai háttér nem áll rendelkezésre. Ilyen a csoportos, több tagot magába foglaló felhasználói profilból indítható költségmegosztás, míg más hasznos funkció, például a csoportos utazás lehetősége nyár óta már elérhető a Lime applikáción belül.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az autók átlagban 98%-ban kihasználatlanul állnak. Így fokozottan igaz, hogy attól, hogy egy hónapban többször is szükségünk lehet autóra, nem kell azt birtokolnunk is. Budapesten az elmúlt években kb. 90.000 autó van az amúgy túlterhelt utcákon. Többségben nem kifejezetten jó állapotú, öreg járművek ezek, amelyek teljes fenntartási költségei (tankolás, szervíz, biztosítás) a vételi ár többszörösét is elérhetik. Kézenfekvő alternatíva a piacon 3 éve elérhető autómegosztás.
Ezzel a három évvel a magyar piac még nagyon fiatalnak számít. A közelmúltban megjelent kutatásokból az derült ki, hogy egyelőre a lakosság csak egy kis hányada fedezte fel magának a szolgáltatást. A vállalatok komoly kampányai ellenére még szükség van a közösségi autómegosztás építésére. Budapesten 30-40.000 főre becsülik a felhasználók számát, ami egyelőre erősen elmarad a közel azonos méretű Bécstől, ahol ez a szám 100.000 fő körül van.
- ismertette Lakinger József, a kizárólag elektromos autóflottával működő GreenGo marketingért felelős szakembere. A kerekasztal résztvevői legnagyobb kihívásként a felhasználók körében megjelenő információhiányt, és a lakosság érdektelenségét említették. Mezős Balázs, a Járókelő.hu képviselője így nyilatkozott:
A városkommunikációs szakember kiemelte, hogy jelenleg egy 50 fős önkéntes bázissal működnek országszinten, akik célja és feladata, hogy a gyalogosok által bejelentett problémákhoz, károkhoz tartozó illetékes szervezeteket megkeressék, és így a felmerülő gondokat mielőbb javítani tudják.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Lázár János: nem kis sebet ütött a Fideszen a kegyelmi ügy
- Komoly biztonsági résre derült fény, de nincs mit tenni
- A banki alkalmazott mentett meg egy ügyfelet a csalóktól - videó
- Úgy tűnik, egy nagyhatalomnak sikerül betiltania a dohányzást - világelsők lehetnek
- Újabb részletek az idősek jogosítványáról
- Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét