Sarki fény tűnt fel az északi égbolton Nagykanizsánál 2024. április 19-én, péntek este.
A koronavírus-járvány alaposan átalakította a magyarok utazási hajlandóságát és szállásválasztási szokásait - derül ki abból az országos reprezentatív felmérésből, amelyet a hévízi NaturMed Hotel Carbona készített a Turizmus Világnapja alkalmából. Az eredmények alapján idén 15 százalékkal kevesebben terveztek utazást, és 22 százalékkal többen gondolkodtak belföldi üdülésben az egy évvel korábbihoz képest. A válaszokból kiderült: miközben a vendégek továbbra is elvárják a minőségi szolgáltatásokat, kiemelten fontossá vált az is, hogy a szálláshely garantálni tudja a higiénikus feltételeket és a biztonságos távolságtartást.
A koronavírus-járványt követően a magyarok utazási lehetőségei és hajlandósága egyaránt csökkentek: idén 15 százalékkal kevesebben gondolkodtak valamilyen üdülésben - derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából készített országos reprezentatív közvéleménykutatásból. Ennél is lényegesebb a változás azoknál a mutatóknál, amelyek az úti cél megválasztásával, az utazás módjával és a szállás kiválasztásával függenek össze: a magyarok inkább választottak idén belföldi szállást, és egyéni utazási módot.
A minőségi szolgáltatásokat, barátságos vendéglátást és sokféle programlehetőséget kínáló vendéglátóhelyek továbbra is a legnépszerűbbek, ugyanakkor hangsúlyosabbak lettek a biztonsággal, higiéniával kapcsolatos elvárások. Szabó Adrienn, a Carbona vezérigazgató-helyettese az eredmények kapcsán elmondta:
Az országos felmérés kitért arra, hogy mely szempontokat tartották fontosnak a válaszadók utazásaik tervezésénél 2020-ban és 2019-ben. Az eredmények alapján idén 22 százalékkal többen tartották fontosnak a belföldi utazást, és 24 százalékkal többen az egyéni szervezést, mint tavaly. Még jelentősebb a változás két másik szempont esetében: a válaszok alapján 2020-ban közel kétszer annyian (66%) gondolták fontosnak, hogy a szálláshely garantálja a biztonságos távolságtartást, mint 2019-ben (34%). A koronavírus-járvány hatására a szálláshelyek környezetéhez is másként viszonyulunk: az idei utazások tervezésénél a többség (53%) számára már fontos szempont volt, hogy olyan szállást válasszon, amelynek környezetében nincs tömeg.
Továbbra is szeretjük a kényeztetést
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Miközben sok új szempont is megjelent a szállásválasztásban, megmaradtak a régi preferenciák is. A kutatás eredményei alapján a biztonságos és higiénikus környezet mellett egy szálláshely kiválasztásánál alapvetően azok a szempontok dominálnak, amelyek a kényelemmel, kényeztetéssel, kikapcsolódással és a minőségi szolgáltatásokkal függenek össze. A felsoroltak közül a válaszadók a barátságos kiszolgálást, a bőséges és egészséges ételkínálatot, a kirándulási lehetőségeket, a sokféle minőségi wellness szolgáltatást és a szabadtéri élményfürdőt jelölték meg legtöbben.
A Carbona vezérigazgató-helyettese úgy véli, hogy a vendégek előszeretettel választják azokat a szálláshelyeket, amelyeket már ismernek, és úgy érzik, a megváltozott körülményekhez is alkalmazkodtak. Vagyis adottak a nagyobb terek, garantált a távolságtartás, a rendszeres fertőtlenítés és takarítás, az ózongenerátorral tisztított levegő, egészséggel kapcsolatos szolgáltatások, és a kültéri programlehetőség.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen