Nemzeti Földhő Stratégia: 2030-ig megkétszerezzük a geotermikus energia hazai felhasználását.
Mintegy 10 százalékkal nőtt a belföldi turizmus forgalma 2018-ban. Az 1-2 éjszakás foglalás volt továbbra is a sláger, utazásaink alkalmával jellemzően apartmanban, vendégházban vagy panzióban hajtottuk álomra a fejünket a Szallas.hu statisztikái szerint. Átlagosan 46 830 forintot fizettünk alkalmanként. Budapesten kívül Siófok, Eger és Hajdúszoboszló a legkeresettebb úti célok.
Az előrejelzések beteljesültek: 2018-ban is bővült a belföldi turizmus, megközelítőleg 10 százalékos volt a gyarapodás. A rövid kikapcsolódások továbbra is a legnépszerűbbek: az 1-2 éjszakás kiruccanások a foglalások több mint kétharmadát tették ki. A szálláshelyek közül az apartman, a vendégház és a panzió volt a legkeresettebb, a vendégéjszakák kétharmada ezekbe a kategóriákba szólt. "Az átlagos foglalási érték 44 178-ról 46 829 forintra nőtt 2017-ről 2018-ra" - árulta el Keresztes Nóra, a Szallas.hu marketing menedzsere. Míg a legtöbb szállástípusnál emelkedett a foglalási érték, a 4-5 csillagos hotelek esetén közel 8 százalékkal csökkent. A szállások kb. 70 százaléka egyébként maximum 49 999 forintba került, 20 százalékuk 50-100 ezer forintot kóstált. SZÉP-kártyával történő fizetés esetén jellemzően 76 183 forintot hagyott ott a "fekvőhelyért" a vendég, ami 26 százalékos növekedés 2017-hez viszonyítva. A legtelítettebb nap július 23-a, hétfő volt.
Nincs nagy változás a települések népszerűségi térképen
Megyéink közül Pest, Somogy és Heves vonzották a legtöbb vendéget a Szallas.hu foglalási statisztikái szerint, míg települések közül a fővároson kívül Siófok, Eger és Hajdúszoboszló vitték a prímet. A top 10-es népszerűségi listára egyébként még Szeged, Gyula, Pécs, Balatonfüred, Zalakaros és Hévíz fértek fel. A turisztikai attrakciók közül a legnagyobb érdeklődésre az egri vár, a Miskolctapolca Barlangfürdő, a Zalakarosi Fürdő, a Festetics-kastély és a Harkányi Gyógyfürdő tettek szert. Továbbá kiemelkedő látogatottsággal zárta az évet a siklósi vár, a Kehida Termál Gyógy- és Élményfürdő, a szigligeti vár, a füzéri vár és a Zsolnay Kulturális Negyed is. "A szomszédos országokat felkeresők jellemzően Zakopane, Krakkó és Szováta felé vették az útirányt, de Crikvenica, Vir és Torockó is népszerű volt a magyarok körében" - tette hozzá a marketing menedzser.
2019-es utazásokhoz érdemes már most foglalni
Egyre tudatosabban vesszük nyakunkba a világot, legalábbis előre tervezzük utazásainkat. "A nyaralást átlagosan kb. 237 nappal előre foglalják rajtunk keresztül a vendégek" - mondta Keresztes Nóra. A jelenlegi adatok alapján a belföldi utazások esetén Budapest mellett Hajdúszoboszló, Eger és Zalakaros látható az élbolyban az idei évben is, majd Hévíz, Gyula és Siófok következik. A top tízes listát Szeged, Debrecen és Pécs zárják.
Top 10 belföldi úticél 2018-ban (zárójelben a 2017-es helyezése)
- Budapest (1.)
- Siófok (2.)
- Eger (3.)
- Hajdúszoboszló (4.)
- Szeged (5.)
- Gyula (7.)
- Pécs (8.)
- Balatonfüred (6.)
- Zalakaros (-)
- Hévíz (10.)
Top 10 turisztikai attrakció 2018-ban
- Egri vár
- Miskolctapolca Barlangfürdő
- Zalakarosi Fürdő
- Festetics-kastély
- Harkányi Gyógyfürdő
- Siklósi Vár
- Kehida Termál Gyógy- és Élményfürdő
- Szigligeti Vár
- Füzéri vár
- Zsolnay Kulturális Negyed
Top 10 külföldi település 2018-ban
- Zakopane
- Krakkó
- Szováta
- Crikvenica
- Vir
- Torockó
- Zadar
- Parajd
- Wrocław
- Medulin
Top 10 belföldi település a 2019-es előfoglalások alapján
- Budapest
- Hajdúszoboszló
- Eger
- Zalakaros
- Hévíz
- Gyula
- Siófok
- Szeged
- Debrecen
- Pécs
Top 10 külföldi település a 2019-es előfoglalások alapján
- Zakopane
- Donovaly
- Białka Tatrzańska
- Wisła
- Krakkó
- Karpacz
- Kościelisko
- Roma
- Wrocław
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza