2020. szeptember 29. kedd Mihály

Kitálalt hazánkban a BMW-főnök: tömegével tűnhetnek el a városi autók


Nem fognak olyan gyorsan eltűnni a sofőrök az autókból, a technológiai cégek pedig azért lépnek sorban be a közlekedési piacra, mert óriási profitlehetőséget látnak benne - többek között erről is beszélt pénteken Tony Douglas, a nemzetközi BMW Csoport kommunikációs vezetője a Brain Bar 2018 rendezvényen, melyet péntektől vasárnapig rendeznek meg a Budapesti Corvinus Egyetemen.

Jönnek az önvezető autók, de valószínűleg nem olyan gyorsan, ahogy többen várják

- mondta el Tony Douglas, a BMW Csoport kommunikációs vezetője a Brain Bar 2018-on tartott előadásában. Mindemellett, a vezető szerint óriási változás előtt áll az autós piac.

A hetvenes évekig mindenki saját tulajdonú autót vezetett, a hetvenes évektől a bankok elkezdték finanszírozni az autóhasználatot, de fennmaradt az a modell, hogy egy autónak jellemzően egy sofőrje van. A jelenleg zajló forradalomban ugyanakkor pont ez a modell bomlik meg. 

Egy autónak mostantól ezer sofőrje is lehet, hisz a megosztás alapú gazdaságban már csak használni akarják a sofőrök az autókat, de nem akarnak tulajdonosokká válni.

Ebből adódóan a jövőt illetően a BMW-s vezető jóval kevesebb városi autóra számít, lesznek ugyanakkor újfajta versenytársai a hagyományos autómárkáknak.

Az utasok szempontjából az önvezető autók manuális változata már ma is létezik, csak úgy hívják, hogy taxi

- mondta el a szakember, aki hozzátette, hogy a taxiköltségek legnagyobb része az emberi erőforrásra megy el, így ha ez a tényező az önvezető autók megjelenésével kiesik, akkor teljesen átalakul majd a közlekedés üzleti modellje. Pont ennek köszönhető, hogy egyre több technológiai cég jelenik meg a közlekedési piacon, szolgáltatásuk révén ugyanis ők is szeretnének részesedni az elérhető haszonból.


Az autós piac régi és új szereplői (Tony Douglas előadása a Brain Bar 2018-on)

Erre a jelenségre válaszként is értelmezhető, hogy a Daimler (azaz a nagy konkurens Mercedes tulajdonosa) és a BMW össze akarják vonni az autómegosztási rendszereiket, amely lépés jelenleg versenyfelügyeleti engedélyezésre vár. Nem kell ugyanakkor Tony Douglas szerint félteni a tradicionális autógyártókat.

Ha valaki megvesz magának ötödik autóként egy Rolls Royce-t, az nem egy racionális döntés

- mutatott rá a szakember az érzelmek kiemelkedő szerepére az autóvásárlásban.

Még nincs hozzászólás - Legyél te az első!
Ezt olvastad már?
×

A címlapról ajánljuk


Feliratkozom a hírlevélre!

 

NÉPSZERŰ
FRISS

Aldi

09.24-09.30
Országos

Lidl

09.24-09.30
Országos

Auchan

09.24-09.30
Országos

Interspar

09.24-09.30
Országos

Spar

09.24-09.30
Országos

Tesco

09.24-09.30
Országos


Öngondoskodás 2020

Befektetés, vagyon, megtakarítás

Portfolio Private Health Forum 2020

A koronavírus és a magánegészségügy

Budapest Economic Forum 2020

A magyar gazdasági csúcstalálkozó