A szerdai katasztrófavédelmi művelet egy 7,2-es erősségű földrengést volt hivatott szimulálni a sziget székhelyének, Heraklion városának partjai előtt.
A leggyakrabban gépkocsival közlekednek a magyarok, a megkérdezettek 60 százaléka ül hetente többször a volán mögé. Azonban, ha van gyerek a családban, akkor többször váltanak két kerékre: a szülők 40 százaléka szeretne többet biciklizni, míg a gyermektelen felnőtteknek csak 27 százaléka tervezi ezt.
A magyarok 60 százaléka autózik, míg a helyi tömegközlekedést és a biciklit csak 32, illetve 31 százalék használja hetente több alkalommal - derül ki a K&H Biztosító biztos jövő indexéből. A felmérés szerint a gyakran autózók 69 százaléka férfi, az autóhasználat pedig leginkább az országon belül a nyugati országrészre és a kisebb településekre jellemző. A helyi tömegközlekedés pedig leginkább a fővárosiak körében népszerű: 65 százalékuk használja hetente többször. A felmérésből az is kiderül, hogy a legritkábban használt közlekedési módok a telekocsi és a repülőgép.
Család két keréken
Míg az autózók és a helyi tömegközlekedést használók 75-80 százaléka a jövőben ugyanannyit utazna ilyen módon, a megkérdettek közel hatoda - 14,4 százaléka - a biciklizést gyakoribbá tenné. Biciklire leginkább a gyerekesek pattannának gyakrabban: a gyermeket nevelő szülők 40 százaléka szeretne többet biciklizni, míg a gyermekteleneknél mindössze 27 százalékos az arányuk.
Nyerő a vonat
A megkérdezettek a biztonság alapján is sorba rendezték a közeledési eszközöket. A tömegközlekedést a lakosság kifejezetten biztonságosnak tartja: a vonatot 74 százalék, a távolsági buszt 70, a helyi tömegközlekedést pedig 68 százalék mondta biztonságosnak. A repülés megítélése valamivel rosszabb, a lakosság 62 százaléka bízik benne. Annak ellenére, hogy a leggyakrabban az autókat használják a magyarok, a megkérdezettek mindössze 55 százaléka találta biztonságos közlekedési módnak az autózást. A gépkocsik mögé csak a telekocsi, a bicikli és a motorok szorultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Látóhatáron egy újabb üzemanyagár-sapka - a nap hírei
- Kész az új gyermekvédelmi törvénycsomag
- Kemény hangot ütött meg hatalmas országokkal szemben Azerbajdzsán elnöke
- Újabb őrizetbevétel Németországban: egy EP-képviselő asszisztense dolgozhatott Kínának
- Hosszú évek óta bujkált a rendőrök elől, a XI. kerületben elfogták
- Kutyapárti panasz a Hegyvidéken: "a DK indult rá az országra, jobb lenne, ha mással foglalkozna"