Visszatér a jellemzően napos, száraz, kora nyárias idő április utolsó hétvégéjén; a hőmérséklet csúcsértéke vasárnap már 25 Celsius-fok körül alakul.
Néhány éven belül bevezethetik a fővárosban az e-jegy rendszert, általános áremelést pedig egyelőre nem lesz a BKK-nál. Tervezik a Lánchíd felújítását is, és az 3-as metró kibővítését, valamint a fonódó villamost hálózat kiterjesztését, összekötését. Ezekről azonban még nincs végleges döntés.
Varga Ivett a BKK új vezérigazgatója a BKV-s dolgozók 15 százalékos béremelés-követeléséről azt mondta a hvg.hu-nak adott interjújában, biztosan nincs elég forrásuk arra, hogy a legnagyobb emelést meg tudják adni, jelentősek az önkormányzati forráshiányok. Elvi megállapodás született azóta, miszerint átlagosan 10 százalékkal emelik majd a béreket.
A BKK részéről az egyik legsürgetőbb projekt a Lánchíd-felújítás, mert lezárni ugyan egyelőre nem kell a hidat, magára a renoválásra nincs keret, a főváros egyedül nem tudja biztosítani a szükséges forrásokat, és a 6 milliárd forintban korlátozott kormányzati támogatás nem elég, ráadásul ezt a híd és a Váralagút együttes felújításához kötötték. Viszont Varga Ivett szerint azon el lehet gondolkozni, hogy bevezessenek-e további korlátozásokat, hogy ne romoljon a Lámchíd állapota.
- mondta a vezérigazgató. Mentők, tűzoltók természetesen át tudnának rajta haladni, a gyalogosok pedig a felújítás után is a járdán közlekedhetnek. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy hamarosan kezdődik a 3-as metró középső szakaszának pótlása. Varga Ivett így ezt az egyeztetést a Lánchíd mellett kiterjesztené a belváros forgalomcsillapítására, vagy
A cégvezető szerint olyan megoldásokat kell találniuk, hogy az emberek ne azt válasszák, hogy három vagy öt kilométerrel többet autóznak, hanem inkább tegyék le az autót. Ezek akkor valósíthatók meg jó eredménnyel, ha nem erőszakosan és visszavonhatatlanul vezetik be őket, hanem a változtatásokat előkészítik, tesztjelleggel bevezetik, aztán a teszteket akár állandósítva, a lakosságot megkérdezve, lépésről lépésre haladnak.
Autós alternatívaként már egy ideje működik a közbringa rendszer, a Bubi, és más mikromobilitási szolgáltatások is, mint az e-roller. A Bubi lefedettsége egyre kiterjedtebb, és megduplázódott a bringák számí is, ezért a BKK azt tervezi, hamarosan bemutatják a Bubi jobb elérhetőségét biztosító intézkedéseiket, és kerékpározást népszerűsítő kampányokat is indítanak. Varga Ivett szerint minden ilyen kezdeményezésnek helye van a fővárosban, amit támogatni kell:
Viszont a kerületek közben elkezdték eltérően kezelni ezeket az eszközöket, de még vissza lehet térni az egységes kezeléshez, azt figyelembe véve, hogy eltérőek az igények és a lehetőségek a város egyes részein.
Metrófelújítás, -hosszabítás
A 3-as metró felújítása a főváros legnagyobb folyamatban lévő beruházása. Emiatt pl. nagy - és erősen anyagi kérdés -, hogy a légkondicionálást mikor és miből lehet megoldani, hiszen az északi és a déli szakaszokon még az aluljárók felújítására és így a teljes akadálymentesítésre sem jutott elég pénz. Azon dolgoznak jelenleg, hogy legalább a középső szakaszon ezek a fejlesztések a felújítással egy időben megvalósuljanak. A hosszabbításról szintén zajlik az egyeztetés:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta Varga Ivett, és azt is elárulta, hogy a Műegyetem előtti rakparti villamossal azonnal el tudnának indulni, gyakorlatilag rendelkezésükre áll a közbeszerzési dokumentáció, minimális tervezési feladat van még hátra, hogy a vágányok füvesítettek legyenek.
Szerinte a felújításokat a 2-es villamossal lenne érdemes kezdeni és nem szabad megfeledkezni a 2-es metró és a HÉV összekapcsolásáról sem. Tehát kötöttpálya tekintetében vannak ötleteik, ezek is csak a legfontosabbak.
Lesz valaha e-jegy?
Varga Ivett elmondta: le szeretnék zárni az elektronikus jegyrendszerrel kapcsolatos múltbéli eseményeket és amit ma látnak, az nem elektronikus jegy, hanem mobiljegy, egy telefonon vásárolható kényelmi szolgáltatás. Szerinte az e-jegy bevezetése először a kötöttpályás és elsősorban a metróvonalakon történhetne meg, egyelőre nem hiszi, hogy a főváros teljes területén, minden vonalon azonnal bevezethető lenne.
A fővárosi utasszám messze nagyobb, mint az állami közlekedési vállalatok által kiszolgált összutasszám, így nem indulhatnak ki az állami rendszerekből. Már csak azért sem, mert jelen állás szerint az állami oldalon nincs olyan kialakult, működő rendszer, amelyhez alkalmazkodni lehetne vagy kellene.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház