A színe miatt kék kártyaként emlegetett Európai Egészségbiztosítási Kártya érvényessége idén év elejétől megváltozott.
Napról napra nő a foglalások száma a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján. A foglalások azt mutatják, hogy a legnépszerűbb időszak a közelgő húsvéti szünet, de az elmúlt hetekben elkezdődött a májusi és a nyári előfoglalási hullám is, ezekre a hónapokra a szállásadók egyre több foglalást rögzítenek.
Ahogy közeledik a húsvét időszaka, úgy emelkedik a leadott foglalások száma is. Januárban 100 ezer új vendégéjszakát rögzítettek áprilisra, februárban a foglalások napi átlagos száma 33%-os növekedést mutat. Májusra eddig 625 ezer vendégéjszaka realizálódott az NTAK-ban, ez 11%-kal több, mint tavaly ugyanebben a hónapban, a foglalások száma napról napra emelkedik. 2021. áprilisra 518 ezer vendégéjszakányi foglalás szerepel jelenleg az NTAK-ban, ennek 34%-a a tavaszi szünetre érkezett, tavaly áprilisban összesen 304 ezer vendégéjszakát töltöttek el a vendégek a hazai szálláshelyeken.
Az utazási kedv élénkítéséhez nagyban hozzájárul a SZÉP Kártya, amelyre tavaly közel 20%-kal többet utaltak a munkaadók, köszönhetően a kedvezményeknek. Év végére a feltöltések mértéke megközelítette a 300 milliárd forintot, amelynek nagy részét a turizmusban költik majd el a kártyabirtokosok, így a turisztikai szolgáltatók erős forgalomra készülnek.
A tavalyi trendeket figyelembe véve jól látható, hogy felértékelődött a belföldi turizmus, a vendégek biztonságosabbnak érzik a hazai úti célokat. A szálláshelyek, a vendéglátóhelyek, a fürdők és a turisztikai attrakciók készen állnak a járványügyi előírásoknak megfelelő nyitásra, a vendégek biztonságos fogadására, ebben a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) Covid-19 kézikönyve is a támogatja a szolgáltatókat. Az MTÜ bízik abban, hogy a turizmus biztonságos keretek között hamarosan újraindul, ám a nyitás továbbra is az átoltottság függvénye.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében